söndag 6 maj 2012

Söndag

Söndagar har blivit lite av min bakdag! 
Under veckorna hinner jag sällan testa att baka nya grejer. Skola, jobb andra vardagliga grejer tar mesta tiden och söndagen är den dagen jag är helt ledig så ofta blir det bakbomber då ;) Det finns så mycket kul att testa och lära sig! 

Nu sitter jag ute i solen med min dator och diverse böcker. Hade redan bestämt mig för en Cherry Chocolate Cake, nu har jag hittat glutenfria muffins också. Kommer ni ihåg Kara's cupcakes som jag hittade i San Francisco? Deras cupcakes var från en annan planet, sååå goda och fina! De hade tre varianter av glutenfria cupcakes som var de bästa jag någonsin testat. De smakade precis som vanliga. Dagen efter gick jag därför tillbaka till butiken och frågade efter recept på både glutenfria och vanlig men som jag såklart inte fick, vem vill ge ut sina lyckosamma recept?! Personalen var ändå jätte trevliga och jag fick veta att en variant av deras cupcakes finns på internet och att de i sina glutenfria cupcakes använder ris- och potatismjöl. Så idag ska jag testa en variant med dessa två mjöler! Ett tredje bakverk tror jag blir cupcakes (vanligt mjöl) med fyllning!

Bäst att sätta igång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar