måndag 14 maj 2012

Hanna goes crazy

Jag har köpt ett läppstift, japp you heard me right! Jag är inte direkt den mest färgstarka personen. Eftersom jag är väldigt blond tycker jag alla färger får mig att likna en clown så det blir alltid relativt färglösa läppglans för min del! Äger ett rött som jag tror jag använt en gång på tre år och ett ceriset som jag hade en gång när jag färgade mitt hår brunt. Det bruna håret är en annan halvt tragisk historia, jag kan iaf säga att om du är naturligt väldigt ljus, färga inte håret mörkt. Efter två veckor får du en inte så smickrande grå utväxt. 
Läppstiftet köpte jag på Sephora i USA och har redan använt det tre gånger!! 
Sephora är en jättestor kedja som finns i hela USA och i de flesta större europeiska länderna. Läste precis att de öppnar sin första butik i Danmark i morgon och att de inom tre år räknar med att ha 15 butiker i Sverige och Danmark. Den första i Sverige förväntas öppna i slutet av året!! Fantastikt! De säljer de flesta sminkmärkena och har ett eget märke som heter just Sephora och som är grymt bra och prisvärt.
 Färgen jag köpte ser inte så färgstarkt ut på bild men det har lite mer färg i verkligheten! Det heter lip attitude star, s23  Detta är ett annat, det jag syftar på heter Sephora rouge, r15. Ni kanske inte tycker det en sådan stor grej men efter att ha umgåtts med en tjej (Sara) varje dag i snart två månader som äger dussintals med läppstift i alla dess nyanser känns detta roligt!

Titta vilken bild jag hittade på mamma. Hon är på Rose Bowl, ni kommer ihåg marknaden vi var på i USA och som vi älskade!! Mamma var au pair i Pasadena och besökte marknaden varje söndag!

Och på samma marknad är jag 30 år senare!!

Chokladkakan och Red Velvet kakan blev riktigt lyckade igår!! Adam tyckte det var det var de bästa kakorna hittills och hade Red Velvet kakan som favorit. Fabian åt så mycket att jag trodde han skulle spricka, vilket även det måste vara ett bra betyg! Ett av recepten kommer imorgon :)

1 kommentar:

  1. JA DÅ KOMMER KNÄPPA MM MED KOMENTAR. NATURLIGTVIS SNYGGT LÄPPSTIFT, SNYGG TJEJ. jA DETTA MED MAMMA FÖR 30 ÅR SEN KÄNNS VERKLIGEN OVERKLIGT,MEN I DE TIDER VI LEVER I NU ÄR DET JU SÅ HÄR. MAN KAN SÄGA GRYMT COOLT! VI SES SNART. KRAM

    SvaraRadera