fredag 11 maj 2012

Kardemummacupcakes fyllda med choklad och toppade med nougat

Här kommer den andra sorten cupcakes vi gjorde! Eller de glutenfira var muffins och inte cupcakes. Återkommer till skillnaden en annan gång!

Receptet är taget från Heavenly cupcake utan några förändringar. Det lät så spännande att testa alla tre olika smaker kombinerade så vi ändrade inget. 

 Stött kardemumma, alltid bättre än färdigmalen!
 Det var riktigt kul att göra fyllda cupcakes, absolut något jag kommer göra igen!
Så över till tycke och smak. 
Jag tror inte att någon av oss som smakade dessa var helt överförtjusta, det blev för mycket med tre smaker. Alla tre var riktigt bra var för sig men kanske inte bästa kombinationen ihop. Jag tänker att man istället kan göra en chokladcupcake, fylla den med hallon (eller choklad) och sedan toppad med nougatkrämen. Personligen älskar jag kardemumma men de kanske ska få en enkel cream cheese topping. Tåls att tänka på men som sagt tre relativt olika smaker ihop var inte en hit här men de olika smeterna var riktigt goda var för sig och kräver bara en annan partner! 

Jag älskar guldströsslet jag hittade i USA!! 

Vet ni vad jag ska se ikväll?! The Lucky One, den jag visade trailern till!!! Var länge sen jag var så sugen att se en film på bio att jag planerade det flera dagar i förväg!
Ha en bra fredag :)

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Snygga! Du kan få göra cupcakes till mig med ;) /Charlene

    SvaraRadera