lördag 12 maj 2012

The Lucky One


Filmen igår var precis så bra som jag hade hoppats! Hade den gått igen direkt efter, kanske en viss Hanna suttit kvar i salongen ;)



Efter filmen var jag och Sara helt lyriska, Amanda däremot tyckte filmen var bra men var inte lika förälskad i den som oss. När jag för hundrade gången sa ohhhh, vad bra den var kommenterade Amanda, men seriöst Hanna, sekunden filmen startade visste man ju hur den skulle sluta! Ja, det är sant men det visste man väl egentligen efter att ha sett trailern. Det är inte det som är poängen, det är story och känslan som gjorde filmen grymt bra. Att man visste slutet, vad gör det då?! Man visste inte exakt hur den skulle sluta bara vad som skulle hända på ett ungefär. 

 Skorna jag hade på mig köpte jag för hundra år sedan i Krakow, Polen. Läste en artikel i en tidning för någon dag sedan om att det inte är farligt att gå för mycket i pumps så länge de sitter rätt på foten när man köper dem. Helt fel enligt mig, att de ska sitta perfekt när man köper dem. Är det exempelvis en sko i skinn eller mocka kommer de anpassa sig efter din fot. När jag köpte dessa var de så små att jag fick gå ut och kyla ner fötterna på stenar (vi hade gått i flera timmar) sedan gå in och bokstavligt trycka på mig dem. Jag betalade men tog inte av mig dem. De första tre gångerna jag hade dem på mig var de kanske inte jäääätte sköna. Idag är de dock riktigt sköna, precis lika sköna som ett par Converse, de är i mocka och har verkligen formats efter mina fötter. Älskar dem, perfekt höjd på klackarna för att ha till vardags :)


Idag serverar vi soppa på Smultris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar