onsdag 30 maj 2012

Färskpotatis

I dag har jag för fösta gången på mycket länge haft en shoppingdag i Örebro, eller ja timmar. Jag bor iprincip på stan, tar max 5 min att gå, men går sällan i butikerna. Är jag på stan äter eller fikar jag oftast. Idag hade jag och Amanda ett uppdrag så det var bara att kliva ur myskläderna och sminka sig. Som två zombier hittade efter någon timme det vi skulle ha, båda har spenderat veckan mestadels i säng med feber och diverse annat gnäll därav den lite sovande stilen. Vi hittade som sagt det vi skulle plus att jag köpte annat kul men det kommer det bilder på imorgon! Bland annat en jättefin klänning och ett par byxor jag varit på jakt efter länge :)   

Om ni någongång ser mig i keps vet ni att jag har en baaaaaad hair day, så var fallet idag så kepsen åkte på! 
Vet ni vad jag åt till lunch igår? Min första färskpotatis för året. Såååååå gott! Går inte att jämföra med mormor och morfars egna men jämfört med den vanliga man äter hela vintern var det rena himlen! Jag älskar färskpotatis, skalet ska vara på och gärna en klick smör, mmm! Förra midsommar fick jag namnet Håkan efter Sunes bror Håkan som är galen i potatis! 


Nu ska jag plugga! 

1 kommentar:

  1. Att äta färskpotatis nu är otrolig lyx. Våran sättpotatis har just åkt ner i jorden, så det känns som en evighet innan den är ätbar, men dest godare då. Jag tror jag ska skaffa keps, bra idé,den blir nog väl använd eller??? Snart fryser jag sönder, måste nu gå ut i växthuset och lägga lakan över plantorna - frostvarning och kepsvarning! Kram

    SvaraRadera