torsdag 10 maj 2012

Film

 Jag älskar att kolla på film!
Jag följer ingen speciell serie på tv och kollar iprincip aldrig på tv. Ibland har jag den på som sällskap i bakgrunden om jag är hemma och fixar eller kollar på nyheterna men film det ääääälskar jag!! Jag och två kompisar har en grupp på facebook där vi skriver vilken film vi sett och om vi rekommenderar den, kanske lite nördvarning?! Men det är bra att få tips ibland :) 

Igår kväll åkte jag hem till mamma och pappa eftersom jag jobbar här på Smultris några timmar nu innan lunch, vi såg Contagion. En helt okej film enligt mig. Den var riktigt bra i början men blev lite seg mot mitten och slutet. Men en film absolut värd att se!
Några filmer däremot som inte blir sega under en endaste minut är serien om A-gruppen baserade på böckerna med samma namn skrivna av Arne Dahl. Det finns fem filmer ute nu, varje innehåller två delfilmer à 1.5 timmar. Har man sett den första halvan är det inte lätt att vänta med nästa halva till dagen efter, många gånger blir det en sen kväll med en låååång film!! 
Har du inte sett någon av dem har du alltså 10 filmer att se, ohhh vad avundsjuk jag blir!!! Längtar till fler filmer kommer, det finns tio böcker skrivna så jag hoppas det blir filmer på resterande fem böcker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar