söndag 27 maj 2012

Loreeeeeeeeeeeen!!

Idag vaknar Sverige upp som vinnare av Eurovision Song Contest 2012!!!!!! 
Hur bra är hon?! Heeeeelt grym! Utklassade alla andra! Jag har inte sett den svenska Melodifestivalen så för mig var det första gången jag såg henne uppträda, såklart jag hört låten men aldrig sett henne bokstavligen bli ett med musik. God she was good! 



Inte nog med att hon vann, hon var nära på att slå poängrekord (bara 17 poäng ifrån om man räknar endast till antal poäng och inte antal länder) för Sverige och fick poäng av alla länder utom Italien. 

Det är femte gången vi vinner hela rubbet, sist var det 
Charlotte Nilsson med Take me to your heaven, 1999. 
Innan dess Carola med Fångad av en stormvind, 1991.
Herreys med Diggi-loo diggi-ley, 1984. 
Abba med Waterloo, 1974.  

Men vad hade Europa gjort om de ryska tanterna vunnit? Var det ens musik? Jag trodde det var ett skämt när de bakade sina kakor. Jajaja nu gjorde dom inte det! Trean Serbien var helt okej, inte så kul men han sjöng ju bra iaf! 

Strunt samma för Svveeeeeerrrriiiiggggeeee med världens grymmaste Loreen vann!!!! Läste intervjun med henne i Café för några veckor sedan, snacka om en speciell och inspirerande tjej! Nästa år blir det Eurovision Song Contest här :) :) Grattis Loreen och Sverige!!! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar