torsdag 3 maj 2012

Amerikansk afton

God morgon!
Här sitter vi i skolan och väntar på en lärare som verkar ha glömt oss. Tack för kaffet! 

Igår kväll fylldes min lägenhet med ljus och mys. Efter en massa fixande bestämde jag och Sara oss för att avluta kvällen på amerikanskt sätt. 

För oss är nachotallrik något som verkligen påminner om USA. Vi levde ju iprincip på nachos, böner och ost ;) Vi köpte nachochips, hade över svartabönor, gul lök och tomat skuret i små små bitar och körde in i ugnen. När osten smält och fått lite färg tog vi ut den och hade på gräddfil, salsa och guacamole. Det blev så sent och vi var så hungriga att vi inte gjorde egen guacamole utan körde med gräddfil och en mix, blir så klart ännu godare om man gör den själv!!
 Till det drack vi varsit glas vin, ett rött vin som jag rekommenderar. Föll mig i smaken och ser ni viken fin flaska?!

Senare kommer en av de två panacotta jag gjorde i tisdags :) Ha en bra dag i solen, tydligen ryktas det om snö till helgen, något jag förnekar till fullo. Kanske kommer det inte om man inte tror på det?! Hoppas kan man ju iaf!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar