tisdag 1 maj 2012

Första maj- sol och bakning

Hej ni kära! 
Idag har jag spenderat några timmar i solen, jag och Sara gjorde ett försök att plugga. Att prata om gårdagen då vi var ute och käka pizza var lite roligare konstigt nog... Tabin kom förbi en snabbis så vi kan kanske skylla lite av vår dåliga motivation på henne ;) Jag googlade lite recept där i solen och hittade fyra roliga som jag provat nu under eftermiddagen! Har bakat sedan klockan 16 :) 
Min pizza, den var riktigt god! Jag tog alla färska grönsaker de hade och lite gorgonzola. Måste säga att deras glutenfria botten var riktigt bra så testa pizzeria Viking om ni vill ha bra glutenfri pizza!


Nu måste jag garnera mina panacotta, har gjort en med vitchoklad och en med rom. Vi har redan ätit en chokladfondant och en marrängswiss cheesecake. Marrängswissen var helt grym!! Återkommer såklart med bilder och recept!! Eftersom jag fick bakfnatt var jag tvungen att dela upp ätande i två omgångar ;) Hoppas ni haft en bra valborg!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar