torsdag 17 maj 2012

Maria Montazami

Har ni läst maria montazamis blogg?? 
Jag älskar henne, hon verkar vara så härligt spontan och jordnära. Många kanske inte håller med om det sista men efter att ha läst hennes blogg till och från ett tag tycker jag inte att varken hennes liv som inte direkt är ett vanligt Svenssonliv eller det kändisskap hon erhållit har stigit henne åt huvudet.  Har ni missat den hittar ni den här :) 


Caramel smaken från Starbucks kaffet igår var absolut godast till och med mycket god! Den andra som hette chocolate var mest som chokladmjölk så ett no för den.

Vet ni vad jag kom på precis nu?! Nästa vecka ska jag ha en tårtvecka, visa en tårta inklusive recept varje dag! Fick ett mail för någon dag sedan från en gammal jobbarkompis som undrade om jag hade tips på en relativt lätt och såklart god tårta. Två stycken som alltid brukar vara populära och som vi bukar ha i cafét på Smultris blev svaret. Dajmtårtan och Stinas somriga tårta :) Så jag tänkte eftersom det snart är student för många och massa andra trevligheter nu till sommaren är det ju kul med tårtor. Jag kommer inte hinna baka alla under veckan så det bjuds kanske på lite gamla bilder men vad gör det?! Tååååååårtvecka it is!!! ;)

Meeeen det kommer såklart annat skoj också!!! 

Nej, back to c-uppsatsen! Har bytt ett sminkat ansikte på Smultris och alla trevliga kunder mot Saras studentrum, myskläder och skrivande vid två datorer ;) Ingen tid att förlora! Bara eeeeen till sak(Sara tycker av någon anledning att jag tappat fokus från vårt skrivande), imorgon kommer den andra andra sorten jag bakade i söndags, Chokladfavoriter!! Den var jättegod :)

1 kommentar:

  1. Ja, vi vill se, höra att ni når bra resultat!
    Kom med tips - på "JORDGUBBSTÅRTAN"
    Saras broder vill ha en sån på hans studentdag den 12 juni, i Björkarnas stad.
    Mamma Lena

    SvaraRadera