lördag 7 april 2012

Svensk påsk i OC

Jag har fått en intervju med ett franskt eventföretag!!! Ni vet killen jag kanske skulle få prata med via skype, jag ska troligen träffa honom i Stockholm när jag kommer hem istället. Företaget är på besök i Stockholm passande nog. Fattar ni till början av maj ska jag kunna franska. Oh God! Men jag kanske kommer få praktisera Nice till hösten. Ahhhhhh! Hoppas han inte märker att inte kan prata franska... Får jag inte det har jag tänkt att plugga i Marseille där jag är antagen men nu i USA har jag kommit på en ny plan - vara au pair. Men men time will tell, jag har en intervju iaf!!!

Idag har vi firat svensk påsk med barnen. Här i USA kommer easter bunnyn och påskkärringar & påskris är ett enda stor ? Så nu har vi introducerat dem, de tyckte det var hur kul som helst och hade berättat att vi skulle göra det för hela skolan lät det som och uppskattat blev det! Men jag tror Sara och jag hade minst lika roligt!


 Karen, mamman i familjen hade köpt glutenfri pizzabotten till mig så jag också kunde göra pizza som vi åt till lunch! Fantastisk god blev den, jag hade på lite mögelost, har ni inte testat det gör det!



 Här i USA finns det som sagt inga påskkärringar utan här letar alla barn efter en korg på påskafton som påskharen har gömt under natten. I korgen finns massa godis och leksaker. Senare under dagen går alla barn ut i området och letar efter de hundratals ägg som ligger gömda. Karen, som är helt fantastiskt snäll, hade gjort en resekorg till mig och Sara som vi fick idag!!! Vi blev så glada att ni nästan började gråta. Vi åker till LA i morgon bitti sen San Francisco på söndag och Las Vegas  på onsdag och kommer tillbaka till Orange County den 17 april. Karen, "easter bunnyn", hade lagt ner massa choklad, dricka, godis, tuggummi, ja ni ser hur stor och vad massa gott som finns i. Hon hade till och med sett till att det fanns glutenfritt :)
 Istället för att måla ägg, som ingen äter, målar familjen kakor till påsk- här är några av våra konstverk!
 Vid varje helgdag då barnen får massa godis, ex påsk, Halloween och jul sätter alla fyra sig i en ring på golvet och öppnar egna affärer. De skriver lappar och hittar på egna priser på sitt godis sedan byter de godis med varandra. Fantastiskt kul att titta på!

 Barnen kom hem 12.00 och bokstavligen sprang in genom dörren och skrek sweeeeeedish easter! Innan hade jag hunnit gjort lite baking shopping! Har hittat mer roliga saker men det blir ett eget inlägg. Exempelvis formar till cake pops! När jag kom hem gav Karen mig den här. Jag har köpt massa olika strössel och toppings här eftersom det finns så mycket roligt. Hon hade hittat den här boxen med 14 olika som hon köpte åt mig!! Fattar ni hur glad jag blev?!?!? 
Alla fick måla 4 påskbrev var som de sedan gav till mig och Sara som bodde i "olika hus"- Sara i den vanliga dörren in och jag i dörren till baksidan. De knackade på gav oss breven och fick godis, precis som i Sverige! 


 Vi gjorde även t-shirtar till deras neondag som de har i skolan nästa torsdag! 


Bilderna kom i fel ordning och jag får inte till det. Nu sover Sara bredvid mig och jag ska också lägga mig så jag orkar göra LA imorgon och sen gå ut på kvällen :)

2 kommentarer:

  1. Ja kära nån så otroligt trevligt familjen måster ha med er. Och så snälla dom är mot er. Vad kul ni gör med barnen. Gissa om saknaden från båda håll blir jobbig. Naturligtvis kommer inte fransmannen att märka att du inte kan tala franska. Du lär dig nu på 1 månad. Lycka till. Idag har vi Påskafton men vi blev ju kvar hemma eftersom vi blev lite småsjuka. Det är ju väldigt ovanligt men det får gå. Glad Påsk till dig nu och ha det bra i LA. Drive carefully!! Puss och stor påskkram. Hälsa alla från ett kallt Storvik

    SvaraRadera
  2. Ja vad vore väl en påsk i LA när man kan småfrysa och vara allmänt ruggig i Dylta;) här är snålblåst och iskallt - som vanligt, härligt!!
    Här doftar fantastiskt, Victoria bakar den ena goda skapelsen efter den andra.
    Kära nån vilken snäll familj ni bor i. Kul för dig som är van med mycket folk. Men aupair, haha, du är väl bara för kul! Finns det egentligen nån övre åldersgräns på aupairer?? Borde inte 50 vara riktigt bra att få?!
    Nu kan jag berätta att mer sugen att åka kan man nog inte bli. Fasiken - måste kanske sluta läsa bloggen för jag tror jag blir galen!!!
    Party i LA.... ja, katten vi ska till Frövi men som sagt det är ju också bra;)
    Be careful out there!!!!!
    Puss och kram

    SvaraRadera