onsdag 25 april 2012

Hemresan

Vi reste i totalt drygt 24 timmar. Planet gick strax före sju på måndagsmorgonen i USA och vi var vakna hela natten innan för att anpassa oss efter svensk tid och sova hela tiden på planen. Jag åkte med Sara till Chicago, bytte till Frankfurt för att sedan därifrån ta mig till Sverige. Sara stannade lite längre i Chicago och åkte sedan direkt till Sverige. 

Kolla vad som fanns på planet mellan Chicago och Frankfurt!!
Dock var det ganska enkla och mest reserelaterade ord så inte jätte användbart till min intervju men ändå bra att friska upp minnet lite!  
 Som ni vet älskar jag maten på flygplan! Nu var det all time high tror jag, maten var såååååå god!!!
 Vi landade i ett soligt och varmt Sverige! Var förberedda på snö efter alla skräckhistorier från familj men icke sa nicke, här sken solen :)

 Vi såg ut som två packåsnor, hade två varsina incheckade väskor á 23 kg, handbaggage som endast hade storleks begränsning inte vikt så jag skulle tro 15 kg var och varsnina handväskor. Totalt 8 väskor. Allt detta släpade vi på bussen till Bålsta, busschauffören blev grymt irriterad och tyckte nog att vi bäst skulle ha gått vägen som tog en timma med buss. Från bussen gick vi till tåget och åkte till Örebro. Låter kanske lätt att gå de 10 minuterna mellan buss och tåg men med all packning kan jag berätta att det inte tog 10 min! En jätte snäll dam hjälpte oss iaf annars kanske vi fortfarande hade försökt komma upp för backen ;) 
 När vi kom hem till Örebro träffade jag direkt min kära vän Tabin som var på stan :) Sedan följde jag och syster Stina med pappa hem efter jobbet så hela familjen, utom Adam som är bortrest, var samlad! Hemma hos mamma och pappa visade jag allt jag inhandlat och hade en amerikanskkväll - jag hade köpte lite godis och så gav jag dem lite presenter och deras beställningar :) 



Jag hade köpt både svart och röd lakrits. I USA är det nämligen vanligare med röd. Popcorn med ostsmak, såååå goda! Hershey's kisses som är en av USA´s vanligaste choklad. Redvelvet cupcakes godis. Reese's peanut butter som också är extremt vanligt och finns i massa olika former. Slutligen chokladmunkar! 

När jag kom hem till mig hade jag sovit drygt 6 timmar de senaste 50 timmarna så jag var lite småtrött och somnade direkt ;) 

Nu ska jag iväg till Sara och plugga senare väntar modevisning ute på Smultris, ha en trevlig dag i solen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar