torsdag 12 april 2012

En stad från sagornas värld

Igår när vi kom till Vegas var det första vi såg ett bröllop. Vid den klassiska skylten vigdes ett par. I min värld är det bland det sista jag skulle göra att gifta mig här men det är tur att vi alla är olika!!!

Det finns helt sjuka hotell här, de flesta är uppbyggda efter ett tema som genomsyrar hela komplexet. Detta hotell ska föreställa New York!
MGM Grand Hotel, de har levande lejon i foajén!
Här har vi Paris!


Varje år besöks denna fantasistad av cirka 40 miljoner turister!

Vi åkte fel när vi skulle svänga in på  parkeringen till hotellet och åkte förbi ett samhälle där lokalbefolkningen bor... Skillnad från gatorna där det ena hotellet är mer påkostat än det andra.  
Sara höll på att dö av skratt igår när jag skulle ringa till receptionen. Det var upptaget i säkert 10 minuter så tillslut ringde jag 0 utan att veta vart jag kom men tänkte att 0:an brukar alltid ta en någonstans på en hotelltelefon vilket det gjorde! En kvinna svarade och jag frågade Where am I? Till svar får jag med en väldigt lugn och sansad ton: You are at your hotelroom in Las Vegas. Kvinnan trodde alltså att jag var så full att jag glömt vart jag var. Jag undrade vart jag hade kommit men sa heeeeelt fel! Sjukt kul tyckte Sara som nästan grät av skratt!  

3 kommentarer:

  1. Egentligen var det ju en helt sjuk fråga men naturligtvis väldigt fel rolig. Du förstår hur kul hon fick när hon förstod vad du menade. Nej jag tror inte det är din grej att gifta dig i Vegas, men måste ju vara grymt kul att titta på allt och alla. Håll i dig - sol idag.Vi har haft vår växtkurs men tyvärr inne eftersom det var regnvarning. Kram.

    SvaraRadera
  2. staffan andersson12 april 2012 kl. 20:34

    Hej Hanna

    Är imponerad av din blogg och som pappa till Sara så är jag lite avis på dina föräldrar. Iofs så var Sara nästan lika duktig som dig då hon var aupair. Ha det nu så bra och må solen lysa på er./Staffan

    SvaraRadera
  3. Hahahahahahhahhaha!!!!! Jag garvar högt!

    Vad hemskt dock att delen där folket bor ser ut så där..

    Puss!

    SvaraRadera