måndag 2 april 2012

Bio

Kvällen spenderas på fantastiskt mysiga Spectrum. Först hade vi en date på tu man hand. Alltså med varandra ;) Vi gick till Cheesecake Factory igen bara för de har grym mat och vi fick en plats i baren. Att vänta på bord skulle ta cirka en timme vilket ändå var bra om jämför med två och en halv timme som det var på stället vi frågade på innan.

Spectrum är mycket populärt och man förstår verkligen varför. Det är som en saga, lampor överallt och mysig musik som spelar längs "gatorna". Spectrum är alltså ett köpcentrum fast utomhus, massa butiker, restauranger, bio mm. Jag älskar det!

Spectrum

Vi delade på en nachotallrik...


.... och fyllda champinjoner! FANTASTISKT gott!
Sen gick vi på bio!

Till maten drack jag en strawberry milkshake, här tar alla med sig maten de inte äter upp hem. Tar man en rätt per person är det omöjligt att äta upp om man inte har en gigantiskt magsäck. Vilket gör att många tar maten "to go", alltså en liten box med sig hem. Jag ville också göra det men vi åt ju upp eftersom vi delade så jag tog min milkshake "to go". Sjukt kul tyckte jag. Ingen som delade min glädje utan tyckte det var normalt... men men jag var ju glad iaf!  

På bion kunde man beställa korvmeny, pizzameny, glassmeny... inte bara popcorn till filmen direkt!
Extremt cool masking man tog dricka i. Alla tänkbara smaker fanns, detta var bara CocaCola-smakerna. 

Sara :)

Detta var medium popcorn och dricka, båda får man gå och fylla på när de tar slut om man vill...

Vi såg Project X, ingen film jag rekommenderar till någon varelse utan bröst och ålder över 17 år.  Okej, den var kul men inte riktigt min typ av film och värd att se på bio. Men att gå på bio i USA var kul! Stolarna var ungefär dubbelt så stora som i Sverige och man kunde fälla bak dem, LYX!

I morgon ska vi på Six Flags som är ett stort nöjesfält!!  
Idag är det ju första april, april fools day som man säger här, och jag lurade Sara till månen. Skattade så min mage nästan fick kramp. Vi satt och pratade om Six Flags då jag säger att jag egentligen inte tycker om att åka karuseller utan mår lätt illa men att jag kan åka någon och sedan kanske sitta och läsa eller åka lite lugnare karuseller. Hon får lite panik och frågar varför jag säger det nu, när vi redan bestämt och att det inte finns några lugna, alla är helt crazy. Jag spinner vidare och säger att det inte gör något.... Till slut tycker hon det är så jobbigt att jag inte kommer kunna göra något på hela dagen förutom att köra bilen dit att jag berättar att jag bara skojar! Sedan skrattade vi så vi nästan grät! 

Nu ska vi sova några timmar :)

2 kommentarer:

  1. Hahaha, knäppgök;) Ujuj vad kul ni ska ha och vilka super karuseller ni ska åka! Älskar alla bilder du visar, hur kul som helst. Avslutar boken idag o i morron, sen bestämmer jag om jag åker el inte.... Stöööörsta kramen och ha så jätte skoj på Six Flags

    SvaraRadera
  2. Ja kära nåm så kul ni har. Faktiskt gör jag :to go: every morning från köket till stora rummet tar jag mitt kaffe. Tänk att detta är i Storvik. Dina föräldrar gästade oss en stund igår. Mycket trevligt. Vi kommer inte att ha någon kamera så att du kan glo på oss utan det räcker att vi ser dig. Vi lämnar tillbaka den s.k. förhastade köp. Förstått att man måste vara på alerten när man pratar i kamera så vi avvaktar till din 1 åriga resa - få se om vi vill visa oss då.Ha fortsatt kul vi sätter in en påsklunch på ditt konto. Kram

    SvaraRadera