torsdag 26 april 2012

Amerikat

Idag vaknade jag vid 6 så nu har jag packat upp! Vardagen har redan infunnit sig och det känns som det var månader sedan vi var i USA. Hur konstigt är inte det?! Igår hade vi modevisning med ett gäng på Smultris, kul att komma tillbaka! :)

Jag saknar dock Kalifornien mycket. Har varit en de bästa resorna jag någonsin gjort!
Den har varit väldigt smakfull så att säga ;) 
 
Kommer sakna att köra längs vägar där landskapet är så vackert att man tappar andan och måste stanna en stund för att titta och ta en bild :) 
 Kommer sakna att ha möjlighet att ta bilen 10 min till stranden och titta på alla som försöker surfa eller på de som är så grymma att man tror att det är en tv-inspelning.

Kommer sakna alla fantastiska bakverk och den enorma inspiration man får när man är ute och reser!

Vi har ju inte direkt inte provsmakat... ;)
 Jag kommer sakna att hitta på skoj med denna positiva tjej! Vi har ju en c-uppsats att skriva klart men det är inte riktigt lika roligt att sitta i Örebro och skriva den...

Under vår månad har vi säkert snittat på en nachotallrik var tredje dag om inte mer. Denna box åt vi vid poolen i Las Vegas! Var bland de bästa, annars ligger den på Cheesecake Factory högt upp på lista.


Banana pina colada och björnbär mojito
Vi har träffat så många fantastiskt trevliga, intressanta och roliga människor :) För att inte tala om den underbara familj, familjen Oden, vi bodde hos större delen av tiden.

Jag är så glad att jag gjorde resan med Sara, hon har varit den bästa guiden man kan tänka sig! Efter att ha varit aupair i 1.5 år och sedan återvänt några gånger visste hon exakt vad man skulle göra och inte göra :)

Under resan har jag totalt tagit 3051 bilder, nej jag är inte knäpp! Älskar bara att ta bilder. Jag gör alltid album av mina bilder, sitter i timmar och väljer, framkallar, sätter in i album och skriver till varje bild. Sparar alltid smågrejer från mina resor, typ servetter, någon liten förpackning och liknande som påminner mig om något! Antar att jag tror att jag ska sitta och titta på i alla album när jag blir gammal, jag framkallar inte bara från resor utan från iprincip allt då kameran varit med. Kollar sällan i albumen nu men det är fantastiskt roligt att göra dem :) Händer då och då att jag ska hitta någon bild eller vill veta årtal, då kan jag slå upp det i något album. Men men en dag blir jag väl gammal eller och vill komma ihåg om inte annat så var det kul att göra dem. 

Måste säga att vi har haft fantastiskt roligt! Inte bara för att vi har hittat på och upplevt så mycket roligt utan även för att vi har haft så roligt tillsammans. Vi har precis samma humor!! Vi har skratta och skrattat så vi nästan gråtit! Under de 10 timmars resor vi haft i bilen har vi sjungit (ni ska höra våra sångröster - idol nästa!?), dansat (ja i bilen) och jag vet inte bara haft allmänt riktigt sjukt roligt ihop heeeela resan!! 

Denna resa might be over men till hösten kommer ett nytt stor äventyr! Planen är att antingen praktisera utomlands eller ta ett studieuppehåll och jobba utomlands en termin och då göra praktiken till våren. Jag har tackat nej till den plats jag fått på ett universitet i Frankrike. Efter denna termin har jag bara praktiken kvar till en kandidatexamen i ekonomi, vill jag ha civilekonom är det praktik + 1 år.

Tills dess får ni följa med mig på mina äventyr här hemma :) Ni som gillar att baka borde inte bli besvikna, en av mina två resväskor var till 75% fylld med bakgrejer ;) Ni andra hittar kanske något annat ni gillar, jag bakar ju inte hela dagarna!

Nu säger Amerikatomten hej då och sticker till skolan och skriver lite!

2 kommentarer:

  1. Ja det är ju lika kul att höra allt fast du är hemma. Det är ju så kul att höra hur du uppskattar allting. Du tar reda på dina foton, det är du ju grymt duktig på,(vi har ju våra i kartonger,man borde gråta). Jag måste fråga om det är moster Maggas städrock du har på dig? I så fall är det ju helt sjukt den måste var från 60-talet. Tack för din berättelse, lycka till i skolan.Ja kära nån vilken packning ni hade, tur att ni kom hem med allt. Kram

    SvaraRadera