tisdag 3 april 2012

Six flags

Hemkomna från en dag på Six Flags - ett stort nöjesfält. Vilka bergochdalbanor vi åkt ujujuj. Vi har hängt i luften, åkt 5 dimensionellt, stått upp, suttit framåtlutade... CRAZY!! 
Linnéa, Sara och Devin

 Det har var min favorit, Tatsu. Man satt framåtlutade hela vägen... Sjukt kul!




Det roligaste med Six Flags var att bergochdalbanorna tog relativt långtid. Det kändes aldrig som att man bara kom upp och sen ner igen. Banorna går inte att jämföra med Gröna Lund eller Liseberg, de var så mycket högre, längre och "farligare". Jätte kul men som tur var stod vi i kö i snitt 40 min skulle jag tro till varje bergochdalbana. Hjärnan klarar inte av så mycket spinnar och konstigheter. Efter 8 timmar var alla helt slut!


The Six Flags gang!
 Eftersom jag är den enda som får köra och vi hade vår bil körde såklart jag! Tog cirka 2 timmar dit och 1.5 hem, passerade Los Angeles så nu har jag skymtat LA!!!! Kan dock inte säga att jag såg så mycket men lite iaf.
Tror det var som mest var sex filer idag, den längst till vänster var oftast en car pool line. Vilket betyder att bilar med två eller fler personer endast får köra i den. Den går oftast (nästan jämt) mycket snabbare eftersom så många kör ensamma här. Anledning att de vill att folk ska samåka och vara miljövänliga, alltså får de som är fler i bilen köra i en fil som går betydligt snabbare än de andra filerna som stundtals nästan står stilla. Jag gillar car pool linen bäst eftersom då har man bara bilar från höger att hålla koll på. Med sex filer kommer det bilar som byter fil heeeeela tiden. Gäller att hålla koll på sin egen dödavinkel, att man inte ligger i någon annans och var bilarna i närheten är på väg, inte direkt läge att prata i telefon eller smsa... Är förresten olagligt här också, man får böter om man använder telefon!

Hade inte så många bilder, kommer fler imorgon om datorn synkar med mobilen. Hade inte min kamera med idag så vi tog med Saras iphone. Kanske kan få en bild på hemgjord fudge som man kunde köpa, sinnessjukt god!
Nu ska vi soooova!


2 kommentarer:

  1. Ja kära kära nån vad ni utsätter er för. Jag tycker du ska ta en fil som går lugnt. Hetsa inte på.Vinter fortfarande här, ska iväg på PRO möte nu. Ta det lugnt minlilla vän! Kram

    SvaraRadera
  2. Vet du att det finns nåt som heter SKYPE!!???

    SvaraRadera