tisdag 10 april 2012

San Francisco del 2

Nu har vi vaknat upp efter drygt 10 timmars sömn, två trötta brudar alltså! Mer sömn inatt än under de två föregående tillsammans... Så nu ska vi kicka igång denna regniga dag här i SF. Planen denna dag är att åka till en outlet cirka 1 timma härifrån som lillasyster Stina besökte när hon var här förra året.


Sara stretchar efter alla dessa backar 
Den kända krokiga gatan 



Svårt att visa på bild men det luuuuutar verkligen i denna stad



Vi hittade en "inhemsk" italiensk restaurang i de italienska kvarteren 
Precis ovanför chinatown låg lilla Italien 

Annorlunda och coolt hus!
Chinatown ser ni nedanför som är den största i sitt slag utanför Kina så det kul att se. Du kan läsa mer om San Franciscos chinatown HÄR Egentligen är jag inte biggest fan av chinatowns, tror det beror på att jag inte tycker om kinamat så doften i dessa områden är inget jag längtar efter, det finns ofta inte så mycket att kolla på affärerna då min smak verkar skilja sig från kinesernas och jag tycker ofta att dessa områden har en tendens att vara mycket smutsiga och se relativt likadana ut. Inget ont om kineser, verkligen inte!


SF är känt för sina spårvagnar kallade cabel cars, mycket gamla och fina!
Det mesta sker manuellt, en man står bak i vagnen och bromsar, när de ska byta håla går han ut och vänder på hela vagnen...
Jag hittade ett helt fantastiskt ställe igår! En muffins butik som sålde glutenfria muffins, du kan läsa om dem HÄR
De fanns på 6 ställen i USA och hade catering till bröllop, fester och diverse evenemang! Jag köpte en chocolate velvet cupcake som var glutenfri, sedan hade de vanilj och kokos också. 


Man fick sina muffins i en söt box! Kan det bli bättre?!?!?
Jag skriver sällan om att vi pluggar vilket faktiskt är anledningen till att vi är här i USA men jag lovar att vi hinner med uppsatsen mellan alla äventyr, bara det att det inte är lika kul att skriva om plugg som allt annat som händer... Nej nu ska vi gå ner och hämta lite delikat frukost sen bege oss iväg! 

1 kommentar:

  1. Oj en sån fin kaka.Ät nu en god frukost och ge er sen ut och kanske lyssna lite extra vad folk talar för språk, kille, ser väldigt bra ut drygt 22 barnbarn till Rut o Mats - Jesper heter han och lär var i SF på semester. Kram från ett trist Storvik - bara regn.

    SvaraRadera