fredag 27 april 2012

Jetlag

Ska man inte bli mer och mer van med den tidzon man befinner sig i?? Idag vaknade jag 5.08, trodde det var ett skämt! Pigg som en mört hoppade jag ur sängen! Har ju berättat tidigare att jag älskar att vakna tidigt på morgonen och få några "extra timmar" innan dagen sätter igång! Men klockan 5 är lite överdrivet... 

Kaffe med kanelessens från Amerikatomten till pappa Lars. Riktigt gott! Jag älskar att testa olika essenser i kaffe, kokos är min favvo men min käre far är ett big fan av smaker som går åt kanel och kardemumma:)
Igår bjöds det på fika på Smultris! Camilla fyller år om några dagar och Helena hade bakat så det stod härliga till :) Snacka om att vi är bortskämda med goda och fina bakverk...

Hon hade gjort en vit chokladcheesecake, sååå god! Hade en perfekt smak av vitchoklad. Jag provsmakade fyllningen inte botten som innehöll massa mjöl. 

 Eftersom jag är gluten hade hon även gjort en snövit tårta. Hur snäll får man bli!? Även den var grym :) Marängbottnar med kolasåsfyllning toppad med grädde och vitchoklad. Ohlalala ;)

Efter en smärre sockerchock lämnades Smultris för lite mer plugg!


Ha en härlig fredag i SOOOLEN ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar