torsdag 1 mars 2012

Kändis

Har precis slutat prata med Sara på Skype. Vad gjorde man innan Skype fanns? Innan WhatsApp? Man ringde, för 30 kr i minuten, blev pank och ringde inte mer. Alltså skickade man brev, inte den snabbaste kommunikationskanalen direkt... Idag sitter jag i Sverige och Sara i USA, vi pratar videosamtal på Skype och skriver i samma dokument i google docs - helt fantastiskt! Är mycket tacksam att jag lever idag och inte för 10 år sedan. Att det fanns andra fördelar för ett decennium sedan och att vi idag kanske skapar oss behov som varken är nödvändiga eller nyttiga är en annan diskussion...


För er som inte vet vad WhatsApp är kan jag berätta att det en en mycket bra app som man kan ladda ner till sin smartphone. Genom denna skickar man sedan bilder, röstmeddelanden, videoklipp, text (som sms) och kan ha gruppkonversationer - allt helt gratis, det enda som krävs är internet. Perfekt om man vill prata med någon utomlands eller inte har gratis mms eller sms. Tror appen är gratis till Android men kostar några kronor till Iphones. 


Sara är tjejen jag skriver uppsatsen som jag ska åka till USA för. Hon är redan på plats utanför LA och pluggar på distans, bor i den familj hon varit aupair i innan. Intressant att se hur hennes bränna blir finare och finare när ens egen bränna går åt totalt motsatt håll och man liknar mer och mer ett A4-ark för var dag som går. MEN örebroarna ska faktiskat inte klaga även fast vi inte har dryga 20 grader så har vi SOL, en helt fantstikst underbar sol som nu tittat fram flera dagar i sträck :)  
Så här fint väder var det när vi packade ihop för dagen på Örebro universitet och påbörjade resan hem, klockan var strax efter 17. Inte helt fel! 


Tabin WhatsAppade och berättade att vi var med på bild på Vårrusets hemsida. Lite roligt eftersom min gruppkompis Cecilia och jag pratade om Vårruset igår och mamma ringde på kvällen och frågade om inte vi inte skulle springa Vårruset ihop med Smultrongården. Hon hade en spännande idé om att klä ut oss. Sjukt roligt! Får se om alla andra Smultrisar är lika sugan men det hoppas vi på!




Förra året var vi dock inte lika påhittiga med kläder men vi ser taggade ut på att löpa iaf! Det mysigaste tycker jag är att om man är 6 personer får man en picknick korg som man sedan sitter på gräset och smaskar på tillsammans med alla andra hurtiga brudar :) Sista anmälan till årets lopp i Örebro är 21 maj och det går av stapeln 4 juni. 


Har varit sugen på att göra kokostoppar allt för länge nu så jag tror jag slår till imorgon, hinner tyvärr inte ikväll. Jag bokstavligen älskar kokos plus att de är glutenfria - helt perfekt kombo alltså! Tingeling!

2 kommentarer:

  1. Och KOBO är då ett nytt ord som en mossig mor inte känner till lr??
    Vi måste verkligen utveckla klädsen;)

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen uppdatera klädseln men sjukt kul idé! Kobo-kombo, tacksamt att veta att jag har en stavningspolis som granskar mig ;)

    SvaraRadera