lördag 31 mars 2012

Några timmar vid poolen

Vad roligt med kommentarer, kommentera på!! 

Klockan är nu runt 19.30 här i Orange County, Kalifornien, och 4.30 hemma i Sverige. Idag åkte vi till en strand nere i Laguna men där var det molnigt och kallt, även fast det bara är 15 min härifrån. Linnéas kompis bor i ett område där de har en gemensam pool så vi fick låna den :) Vi låg där i någon timme sen åkte vi till Starbucks. Jag dricker inte kaffe varje dag, måste tänka på min mage, så jag drack ett passionsthe - mycket gott! Hade en touch av kanel. 

Sara och Linnéa

Poolen

Området

Såg ut som ett hotell fast det var med bostäder, mycket mysigt men jag skulle aldrig vilja bo så. Dock är det mycket vanligt att man bor i områden med mur här. Området där Oden, familjen, bor i heter Kensington Estate. Fattar ni Kensington som i London?!?!? Passar mig bra som älskar London! 
 Bredvid Starbucks fanns ett bakery, dit går vi sa jag. Nej, det ser inte som hemma, de är fula, har tråkiga saker och luktar illa svarar Sara. Vi går ändå! Och så gick, det var inte mysigt men hade massa roliga bakverk. Ett noll till mig mot Sara!! Vi fick prova en wedding cake, var inte så god men sen köpte jag en cake pop. Mycket god och fin! Hade chocolate chips inuti. Linnéa köpte en med vanlijsmak som inte alls var lika god men lika fin. Jag tog bara en tugga för att provsmaka, lovar! 
Har ingen bild innan vi satte tänderna i den ;)

Igår testade vi ett vin med hallonsmak, sjukt gott. Smakade inte alls vin utan var mer som en likör så för att vara vin kan jag kanske inte säga att det var sjukt gott men som likör - yummie!! Finns även med endast chokladsmak så det får vi testa en annan gång. 

Imorse spelade vi wii med barnen, vilken träning och vad kul det var! Jag tror jag skrattade konstant. Jag hade testat wii förut men det var verkligen kul. Det vi spelade var ett spel då man skulle dansa som killen eller tjejen på tvn, den som gjorde mest likande rörelserna fick högst poäng och vann. Påminde lite om en dansmatta som vi älskade och hade när vi var små. Då var det bara stegen man skulle följa nu var det hela kroppen som räknades. 

Ikväll ska vi ut i Laguna!

2 kommentarer:

  1. Hej igen! Det är klart vi ska kommentera om vi kan. Vaknade av ett helt vitt Storvik. Inte jättekul. Blåsigt o kallt.Svårt att jämföra hur bra ni har. Det är ju så otroligt fint allt du visar. Kan det verkligen vara så här fint? Jaaa säger mamma så är det i USA på såna ställen. Vi hörs. Kram

    SvaraRadera
  2. hahah ja mitt svar är också jaaa! Idag regnar det dock men men thats life...

    SvaraRadera