onsdag 28 mars 2012

Cykeltur i Newport Beach

Idag har vi varit på tur! Började med att plocka upp Linnéa, en jätte trevlig tjej från Hudiksvall som Sara träffat här. Här tar man bilen överallt, inte som hemma där alternativet finns att ta bussen eller cykla. Sara skrattade åt mig när vi pratade om det... Lost tjej var jag alltså! Att åka i 40 minuter till en affär eller ställe är typ som 10 minuter hemma - a piece of cake alltså! Med Linnéa i bilen åkte vi strandvägen till Newport Beach vilket innebär att man passerar ställen som exempevis Laugna Beach och Corona del Mar (där ett av världens dyraste hus finns, de har hiss för bilen ner till ett garage under jorden- självklart en livsviktig finess... NOT!!!)
 

Ska enligt säkra källor vara Tiger Woods hus

Corona del Mar

Denna lilla stuga med havsutsikt har tillhört Nicolas Cage
I Newport Beach hyrde vi cyklar i 3 timmar och cyklade runt i området - efter stranden och bland de FANTASTISKA husen 
Söta Sara
Vi kom till en helt underbart gullig godisaffär - detta då vi cyklat över till Balboa island  



Linnéa och Sara köper frozen yogurt 
Man tog "glassen" och vad man ville ha på själv sedan vägde kvinnan det och man betalade efter vikten. Innan fick man en liten burk så man kunde provsmaka vilka man ville ta sedan var det bara att lassa på ;) 
Jag kunde inte välja vad jag ville ha på, fanns så mycket! Så jag öste på lite av varje men tog väl en sjättedel av allt som fanns men  gott var det!

Mina två favoriter var chocolate och red velvet!

Sara som är en grym guide efter att ha bott här i sammanlagt cirka två år tog oss till ett fantastiskt bra vegetariskt ställe som hon brukar äta på bara för de har så god och fräsch mat. Kan inte säga annat än att jag kom till den vegetariska himlen. 
You see why?!? Sjukt gott var det =)
So far kan jag säga att jag älskar detta ställe inte bara för självklara anledningar som havet, oförklarligt coola hus, solen, värmen, shopping möjligheter utan dess like utan det är så fantastiskt grönt, kuperat, städat och fint! Mycket mer natur och grönt än jag trott- förstår verkligen varför det är sjuuuuuuuukt dyrt att bo här- stället har allt. Vill man ha kyla, då åker man en timme bort så kommer man till skidbacken! Ja jag vet jag har varit här en kväll och en dag men jag tror redan jag har fall in love.

Vi har även hunnit med en promenix i området och shopping men mer om det imorgon eller ja ikväll för er!

Tjingeling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar