onsdag 21 mars 2012

Los Angeles

Klockan 15.50 idag lämnade jag in hemtentan, HALLELUJA! Mycket skönt att den avklarad :)

Vi har nu konstruerat en plan för USA. På måndag åker jag alltså till Los Angeles i en månad för att skriva en uppsats mot det svenska märket WESC. Jag ska skriva uppsatsen tillsammans med Sara som redan är på plats. Så på måndag klockan 18 amerikansk tid landar jag på LAX, Los Angeles! Jipppie :)  

Planen är den att vi börjar med att bo hos familjen Sara bor hos i tre nätter, i Aliso Viejo. Efter det tar vi oss till Santa Monica och stannar där i 10-14 dagar. Sen väntar San Fransisco i 2-3 nätter och Las Vegas lika länge. Resan avslutas med några dagar i Santa Monica eller San Diego och Aliso Viejo.Det bästa är att vi kan göra lite vad vi känner för och inte behöver planera något utan ser vad vi känner för ;) Oh vad jag längtar!! 

Så här ser min lista med saker jag vill göra this far i LA:
Universal studios
Rodeo Drive
Julia Roberts shoppar loss på Rodeo Drive i Pretty Woman 
  • Mann's chinese theatre och walk of fame 
  • El Pueblo
  • Grand central market
  • Third street promenade
          • Venice- och manhattan beach
Venice beach

  • Någon bra konsert eller musikal
            • Flea market- Rose bowl 
GIGANTISK loppmarknad 




  • Six flags
  • Grand Canyon
  • Outlets ;)
  • Beverly Hills
  • Hollywood
Ikväll har jag gjort en kaka vid namn choclate lover cake, yummie! Tyvärr var kameran urladdad... Bilder och recept kommer alltså annan gång ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar