torsdag 29 mars 2012

Canyon walk

Vi började dagen med att gå "bergsvägen" till Laguna beach. Vilken tur, tog cirka en timma att nå fram till toppen sedan en timma tillbaka. Vilka vyer ojojoj, helt fantastiskt! På ena sidan såg man snön ligga på bergen och på andra sidan låg havet. Kan ni tänka er?! Kalifornien har verkligen det bästa av allt. Jaaaaaaaaa jag vet jag tjatar men det är verkligen ett av de absolut bästa platserna jag någonsin besökt. Tror Dubai är med och tävlar om första platsen. Dubai är dock mer storslaget och maffigt, bilar för miljoner och byggnader höga till himlen. Kalifornien däremot är grönt, man känner sig som hemma direkt! Tror ni jag kan få bo halva året var på båda platserna!? Ska bara hem och avsluta en utbildning först...


Fattar ni hur högt det var... Det är hus och bilar där nere, syns inte ens som prickar!



Sara ville ta ett kort där jag hoppar, efter 5 bilder lade vi ner. Att denna blev den bästa säger nog mer om bilderna än om hur jag hoppar.
Nu säger jag aaaaaaaajjjjjjjj, träningsvärken i rumpan är obeskrivlig men det var det värt, tusen gånger om! Efter vår promenix/mördarpass åkte vi direkt till bakhimlen, jag dog. Vi stannde så länge att vi var tvunga att ta en paus och äta på Mcdondalds som såklart var inbygdt i butiken. Som gluten och vegetarian trodde de att jag skämtade men efter ett tag och tre personers involvering konstaterades det att jag kunde äta gröt, ja ni hörde rätt jag åt havregrynsgröt med frukt på McDonalds. Gott var det! Jag hittade sååååå mycket roligt i butiken som sålde allt från kläder till godis men jag fastande vid bakavdelningen. Bland annat massa olika spritsar, toppings, formar, kort... Visar er i morgon eller ja i kväll blir det för er!

Idag har vi kommit lite längre i våra planer inför de närmsta veckorna. Som det ser ut nu kommer vi bo kvar hos familjen till nästa söndag då vi beger oss mot San Francisco med ett stopp på Rose Bowl Flea Market i Pasadeena. Åker dock kanske till LA redan på fredagen och bor där i två nätter men det får vi se vad vi känner för. Sedan är vi i SF i tre nätter, åker mot Las Vegas med stopp i en två städer och Grand Canyon. Vi hyr bil hela tiden, från nu på lördag till den 17 april sen kanske vi har kvar den beroende på vad vi har för planer då. 

Vi har haft en riktigt tjejkväll, ätit tacos, åkt och gjort pedikyr (för 200kr skrubbar, masserar, klipper, filar, målar de - ja gör allt!),  gått lite i affärer (jag köpte en grej med ett stort G, vet inte om jag vågar berätta, kanske om några dagar...) och nu har vi dukat upp med ostar, vindruvor, oliver, honey roasted peanuts (låter kanske sött men är sjukt goda) och rött vin! 

Tydligen går det inte att kommentera på bloggen, ska försöka fixa det nu! Innan jag slutar och går över till att agera tekniker måste jag bara säga att min högsta dröm för tillfället (förutom ingen sjukdom bland närmaste....) är 1. köpa en lägenhet här 2. köpa en mini cooper kombi, ska vara två dörrar bak (ja jag har fallit för en bil) och vem vet kanske starta ett café, blir det inte i USA ska jag tusene mig importera saker härifrån- vilka grejer det finns. 


// tjejen som inte alls är lyrisk över platsen hon besöker för tillfället, nej nej nej... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar