måndag 12 mars 2012

Jordanien

Det jag packade inför var en fantastisk tripp till solen, värmen och havet - Jordanien :) Hela familjen Eriksson var på tur, mycket kul att åka tillsammans eftersom det inte händer så ofta längre när alla vi barn blir äldre och äldre.
Sara (som jag ska skriva uppsatsen i USA med) tipsade om landet efter att hon varit där förra året. Annars är det ett ganska otippat land - endast Apollo flyger charter. Rekommenderas dock varmt om man är ute efter sol, bad, värme, strand, hav, lugn och ro denna årstid! 


Som både gluten och vegetarian är utbudet i menyn oftast begränsat om man inte är hemma i sin egen lilla lya och agerar kock ;) Men bara man frågar och själv ger lite förslag brukar det aldrig vara några problem! 


Jag älskar frukost, tänk att få sån här start varje dag?!


Frukostbuffén var gigantisk, här är alla bakverk ;)

Ingen ramlade av... Var vi uthålliga eller körde killen inte tillräckligt snabbt?! Jag tror på det första ;)


 Adam och Fabian in action på fotbollsplan. 


När man sköt bollen över "staketet" bakom mål var en vakt tvungen att låsa upp en dörr så man sedan kunde klättra in och leta efter bollen i något som liknade en soptipp. Mycket intressant när jag siktade lite fel, fick gå och be säkerhetskillen om hjälp och kocken, livvakterna, servitörerna och andra män samlades för att kolla på. Hur vi västerländska kvinnor klär och beter oss är något nytt för denna kultur... Bilar stannar, tutar och män skriker efter oss kvinnor.

Nu ska en redovisning inför morgondagens göras!
Sleep tight :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar