torsdag 22 mars 2012

Walk a mile in my shoes

Tjenixen flixen! 
Har ni haft en bra dag?! Här i Örebro har det varit toppen väder!! Jag har varit ute och jobbat på Smultris hela dagen, har hängt om i klädrummet och planerat inför kak-och våffelbuffén vi har på lördag :)

Så här såg jag ut när jag kom dit. Jeansen är mina favoritbyxor, skulle kunna bo i dem. Grymt sköna och sitter bra även fast man använt dem några gånger. De kommer från Abercrombie & Fitch, går inte att köpa i Sverige men finns i de största europeiska länderna och i USA där märket kommer från. Går dock att beställa från hemsidan till Sverige. Deras koncept är bland det coolaste jag sett. Det första man möts av när man kommer till en butik är sjuuuuukt snygga killar i bar överkropp, tjejer som inte ser fy skam ut och en fotovägg - känns som man är en eftertraktad kändis som de vill ha med på bild. Varje butik är gigantisk, all inredning svart med dämpad belysning. Det är personal som hjälper till överallt och även folk som är anställda endast för att stå och dansa- fattar ni de har folk som dansar! För att få jobba där måste man vara modellsnygg- ingen överdrift, de anställer endast snygga personer. Sedan spelas det hög musik och doftar ljuvligt. Alla plagg är lätt parfymerade i samma doft så man vill aldrig tvätta något för första gången. I Stockholm hade de Dramaten som önskemål om lokal, ni kan ju gissa vad svaret blev...Självklart är konceptet diskriminerande men butikerna, kläderna och upplevelsen är grym. 

Jackan tycker jag väldigt mycket om och har fått många komplimanger för, märket är Haust och kommer från Smultongården. Tunikan kommer också från Smultris och är från Odd Molly. 

Skorna syns inte på bilden men jag älskar färgen! Att gå en mil i dem är dock inget att rekommendera, jag köpte dem i storlek 36 (har i vanliga fall 37, ibland tom 38) men de var så sjuuuuuukt snygga att jag fick gå på devisen ska man vara fin får man lida pin ;) 

Nu ska jag författa ett personligt brev till eventföretaget på franska. Jag kom till Hej, mitt namn är Hanna. Jag kommer från Sverige. Där tog det stopp... Wish me good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar