tisdag 13 mars 2012

Bakverks provning

God kväll :)

Sitter och pratar med Sara om boende i LA, ujujuj vad svårt att välja... Nära stranden men dyrare? Bo på samma ställe hela månaden? Hyra lägenhet? Bo på hostel? Lite att klura på... Bara drygt en vecka kvar nu!!!!! Helt sjukt vad jag längtar!

Idag har jag avverkat många timmar i skolan, 8-15 (har ställt klockan på 5.50 två dagar nu, BLÄ!). Inte riktigt my cup of tea och sitta still på seminarium hela dagen men nu är det över och imorgon får vi ut en hemtenta som är det sista momentet på denna kurs. Rolig kurs men det ska inte bli helt fel med uppsats i LA ;) 

Har även följt med med mamma till förläggaren, hon gör en kokbok/livstilsbok om Smultrongården :) Mycket spännande att diskutera vilket omslag, material och färger! Kvällen avslutades med en fika på Java med Liza, Fanny och Moa!

Här kommer de sista bilderna från Jordanien, enjoy!

Varje kväll gick vi till hotellets bakery och testade ett nytt bakverk, spännande! Man måste hitta projekt ;) Tyvärr har de kanske inte riktigt samma smak som vi är vana med men de är ju fina att titta på också!











Nej jag vet, jag får inte äta gluten men en tugga för provsmak tycker jag är ok. 
Fantastisk glass! Jag kom på en idé, ta två kulor men be om att få dem halva så man får testa fyra olika smaker! Jag orkar inte trycka i mig fyra kulor glass direkt men man vill ju ändå prova många smaker...

Fanns inte så mycket att shoppa så det detta 
blev mitt enda inköp.



På flygplatsen blev alla kvinnor kroppsvisiterade, inga män.. 


Nu är resan i bilder slut, imorgon tänkte jag bara berätta om de fantastiskt bra böckerna jag läste! Eller ja som delar av familjen läste eftersom de var så bra att det blev kö, inte lätt med stor familj ;) Annars är suget efter böcker inte direkt vad en student fiskar efter men dessa var grymt inspirerade och beroendeframkallande!

1 kommentar:

  1. Ojojoj, det verkar vara en trevlig resa ni gjort;)
    Men så otroligt mycket ni åt, kan man verkligen prova så många bakverk!??

    SvaraRadera