fredag 2 mars 2012

Kaffe- ett gift?

Jag dricker sällan kaffe och det finns en anledning till detta - jag blir alldeles skakig. Dricker jag det några dagar i rad så klarar jag det dock. Mycket bra eller hur?! Tror inte det va.. Som student känns det dock ibland nödvändigt. Vet egentligen inte varför - man blir inte piggare eller iaf inte jag, utan jag känner mig full av det. Full som en kastrull! Igår när vi satt med projektarbetet i skolan köpte jag en latte och det var som att ta 3 shots. Billig fylla alltså men lite dumt klockan 14 när ett arbete ska skrivas kanske?! 

Jag har dock tagit som uppgift att prova olika essenser till kaffedrinkar och har kommit en bra bit på vägen. Lite dumt med tanke på ovanstående resonemang men men ingen är väl perfekt och att leva ett paradoxalt liv tycker jag tydligen är kul ;) Jag har hittat min absoluta favorit- ryser till och med när jag dricker det. Kanske konstigt men det gör jag - så fruktansvärt gott är det. Ni borde testa! På skolan är de så snälla att jag får köpa hem essens i en liten burk som jag sedan kan ta hem det till mor och far och göra kaffe latte och cappuccino i lillebror Adams skillade kaffemaskin. Mycket gott och uppskattat! 


Jag kan dock inte göra lika fint mönster som ovan men med lite träning borde det väl gå snart! Finns säkert någon film på youtube så man får lite tips. 

Hittils har jag provat:
Jordgubb- smakade inte så mycket, de kanske hade i för lite essens men det var mest en söt touch på latten
Banan- mycket god, brukar inte gilla smaken av banan men detta var faktiskt bra. Äter till  exempel aldrig banan på pizza, grillad med choklad eller liknande
Choklad- mycket god (har köpt hem en flaska till och med). Man kan dock använda vanlig chokladsås och få samma resultat
Irish cream- ingen favorit
Vanilj- mycket god
Hasselnöt- inte så god som jag trott, smakade inte riktig hasselnöt utan mest artificiellt
Karamell- helt okej, väldigt söt men okej
Amaretto- fantastiskt god
Vit choklad- smakade inte speciellt mycket, tror inte att de hade i för lite utan den var tyvärr mest smaklös
Någon med rom - kommer tyvärr inte exakt ihåg vad den hette, var dock med rom och något mer och smakade helt förskräcklig - gick nästan inte att dricka
Chai- not my cup of tea
Kademumma- helt okej
Kokos- som jag sa min absoluta favorit!



Har hört att man kan koka essens själv så det blir spännande att testa! Kramar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar