måndag 6 augusti 2012

Matfrossa

Vilken mysig dag jag haft idag!!
Började med att springa till slutet av Laila Bagges sommarprat och början på Soran Ismails, båda värda att lyssna på! 

Sen mötte jag upp Emelie och Bella på Kungsgatan 1 - kommer ni ihåg? Det var restaurangen vi fick presentkort på två dagens eftersom de tyckte vi fick vänta så länge på maten, något vi inte ens kommenterat. Visst var det ett tag men vi var lediga och tänkte inte på det men hade vi jobbat och haft en timmes lunch hade det förvisso blivit tajt. Vi bestämde oss iaf för att utnyttja det idag. 

Lunchen där är grymt god! Jag fick rosmarinstekt potatis, quornfileer, årstidens primörer och kantarellsås (som de hade något exklusivt namn på!). 

Bilderna är tagna med min mobil, därav inte den bästa kvalitén.

De har salladsbuffé! Plus hos mig :)
 Nu på kvällen har jag och Liza varit på Paolos. Mycket mysigt ställe :)

Jag kunde äta deras lassagne som var gjord på aubergine :)
 Till efterrätt blev det provsmakning av chokladtårta och
 en (tyvärr) torr muffins. 

Plus att jag och Emelie åt glass efter vi lunchat. Riktigt god italiensk glass som de tillverkar själva, ligger mitt emot Vero Moda här i Örebro. Tips är melon, choklad och pistage.

Nu mår jag illa. Usch! Ett tips - när du är mätt tryck inte i dig mer vit chokladtopping från tårtan, sluta äta... ///Knäpp tjej 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar