onsdag 15 augusti 2012

Glassbakelse!!

Bättre sent än aldrig ;)
Vilket underbart väder vi haft idag! Vad passar inte bättre än en läskande glassbakelse i badvädret?
Bägarna har jag köpt på Lagerhaus. 
 I botten la jag i en chokladkaka med chokladtopping på. Tyvärr kan jag inte ge ut receptet då vi har kakan på Smultris och det fortfarande är hemligt. Men baka din favorit kladdkaka, vill du gör du en egen kolasås (som till glass) och brer på. Stansa sedan ut och lägg i botten.
 Vi har fortfarande Götlunda glass så jag valde deras smarriga glass - smultron, tiramisu och smörkola. Välj dina egna favoritsmaker! Sen toppade jag med noisette topping, mini marshmallows, stössel och spritsade lite grädde (som smälte på 2 sek)!
Pricken över i:et blev en choklad- och nötpinne som jag köpte med hem från USA. Vet inte om de finns i Sverige men annars fungerar chokladfingrar och liknande precis lika bra!
Kan berätta att gårdagen var jätte rolig! Nu vill man ha sommar 2013 direkt! Molly har aldrig haft en finare kollektion, sååååå mycket fint!!! Massa annat fint från Haust, Branting, I Say.... också såklart!

Sov så gott :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar