söndag 19 augusti 2012

Kakfrossa i hatt

Förbered på dig årets längsta och mest läskande inlägg! 5, 4, 3, 2, 1....... Nuuuuuu böööörjar det! 

 Vilken eftermiddag vi hade igår! Kakfrossa är bara förnamnet ;) Alla hade bakat sååååå gott och fint!! Här kommer en bildbomb, tror jag fått med de flesta kakorna! Såg nu i efterhand att några tyvärr inte är med.
 


























 Kön blev lång och det skars små bitar av allt för att orka äta så många olika sorter som möjligt!


Skulle kunna visa närbilder på alla vackra festfirare i hatt men då skulle ni få sitta tills imorgon med det här inlägget och blogger skulle väl sluta fungera pga antalet bilder så här kommer några få!

Denna kvinna fyllde 60 år dagen till ära och fick en dag fylld med överranskningar, hattenfesten hos oss en av dem!
 Dessa tre kusiner med farmor hade sått och bakat till 12 på natten dagen innan!!
 Besökare från Örnsköldsvik!
Härligt gäng som åkt ända från Göteborg bara för att vara med på hattfesten. Kvinnan i mitten fick det i present! De bidrog med flera olika glutenfria bakverk så jag också kunde äta, hur snäll får man bli?! Plus att jag fick tekakor som var uuuunderbart goda. Kvinnan som fick hattfesten i present, hennes dotter tålde inte heller gluten så hade hon bakat i vecka och tog med till mig och dottern hade gjort whoppies som var glutenfira bara för hon visste att jag inte tålde mjöl :) Ja snällare kan man väl inte bli!! 
 John och Lina, pappas barndomskompis dotter med pojkvän, kom på besök till Smultris utan att veta om hattfesten men fick snabbt både hatt och kaka att delta med :)
 Festens yngsta firare som var mer intresserad av glassen än att bära hatt!
Linus och jag i min rosa hatt!
 Adams tjej Sandra, Linus, jag, Simon och pappa!
 Mamma och pappa!
För er som inte vet går hattenfesten ut på att alla tar med sig sju bitar av en sorts kaka sen ställs allt på ett bord och smaskas tills man rullar ;) 

Nu ska jag se en film, This means war, har hört att den ska vara bra! 
Sov så gott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar