fredag 3 augusti 2012

Kändis varning!!

Wooopppa fredag idag! Vilket för min del innebär sovmorgon :) 
Som vanligt onsdag och torsdag blir blogguppdaterandet lite sisådär eftersom vi har öppet på Smultris och jobbar några timmar både innan och efter stängning och sitter inte många minuter på dagarna om ens några så tröttheten blir ganska påtaglig på kvällarna. Men jag klagar verkligen inte, det är ett mycket roligt jobb och fantastiskt kul att det kommer folk :)

Imorgon händer något väldigt roligt för oss som gillar bakning. Ni vet programmet Sveriges mästerkock, i höst kommer bakningens motsvarighet med namnet Hela Sverige bakar! Hur kul kommer det blir på en skala från 1 till 10, typ 12?! En av tjejerna, Maria Ahlin, som är med i programmet (som såklart redan spelats in) kommer till OSS IMORGON!!!! Helt sjukt!!


Bilderna har jag tagit från Marias hemsida

Hon kommer göra
Kardemummabullar fyllda med massa smör och vit choklad
Kola och vinbärspaj med kondenseradmjölkmousse 
 Minicupcakes med citron och vit chokladfrostning 
Chokladcheesecake med vildhallon  

Hur gott låter det?!
 Har du vägarna förbi Smultris imorgon skulle jag rekommendera dig att ta en titt på en blivande kändis eller ja eftersom hon är en känd bröllopskoordinator och festfixare som till och med uttalade sig på Victoria och Daniels bröllop får man väl kanske säga att hon redan är en kändis! Mycket roligt och inspirerande ska det bli!! 

Nu ska jag ut och baka och fixa lite på Smultris sen tillbaka hem för klassiskt tacosmys!! Är det fredag så är det ;) Meeen jag tänkte ge er ett smaskigt recept, antingen på en tårta eller brownies, lite senare! 

Ha en bra dag så länge 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar