torsdag 16 augusti 2012

Abrick Macaronn

 God morgon!
Att provsmaka nya bakverk är fantastiskt roligt, att få känna smaker, nya kombinationer, nya konsistenser, se nya utseenden...

I Lund gick vi förbi en liten butik som sålde macarons och som jag sa tidigare brukar jag inte alls tycka att de populära kakorna är speciella, ofta på tok mycket finare än vad de smakar. Laudrée som nyligen öppnat i Sverige, besökte jag i London i början av året. Fantastiskt mysig och fint men nej än en gång konstaterade jag att kakorna inte alls är någon favorit. Sen kom jag till Abrick Macaronn i Lund... Vilken smak, vilken konstisens ojojoj! 
 Köpte du choklad var det verkligen choklad du fick och så var de alldeles saftiga och kladdiga. Precis i min smak! 

Jag köpte tre smaker första dagen- citron, choklad och kokos. 
Dagen när vi åkte hem gick jag tillbaka och köpte med mig sex smaker - choklad/kola, citron, pistage, kokos, choklad, vitchoklad. Sen bjöd jag min kära familj på dem dagen efter. Det var mamma, pappa, Fabian och jag som agerade provsmakare. Fabian tyckte inte alls om dem utan var mest intresserad av sin film (knäppgök!) men mamma och pappa blev lika frälsta som mig :) 

Min absoluta favorit var kokos som var fylld med en kolakräm. 

Ha en soooolig och härlig dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar