måndag 2 juli 2012

Troget fan?

Vilket lag väljer man att hålla på när ens eget lag åkt ur ett mästerskap? Människor som är väldigt insatta kanske håller på laget som spelat bäst eller roligast fotboll under de gångna veckorna. Vi som inte är lika insatta och följer varje match väljer kanske lag efter en viss person eller helt enkelt bestämmer sig för ett lag och håller sedan på det utan egentlig anledning, ja inte vet jag. Jag höll på Italien för att jag hellre bor där än i Spanien. Konstig anledning?! Haha ja troligen men av någon anledning tilltalar den italienska kulturen och landet mig mer än Spanien. Så valet föll på Italien, alla anledningar är väl bra?! Att kolla på en match utan att hålla på ett lag tycker jag blir direkt långtråkigt, kan ju inte påstå att jag är tjejen som sitter och analyserar spelstil ;) 


Det roligaste på hela matchen var när Spanien hade vunnit och spelarna tog in sina barn på planen! Helt fantastiskt gulligt! :) Vi satt och gissade om det var deras egna barn eller närmaste släktingars och kom fram till att det måste vara både och, Torres kan ju inte ha två egna barn!! Ni vet, snillen spekulerar... Torres har tydligen fru och två barn, japp där gick den analysen år skogen då. Planen förvandlades till en familjefest, så fantastiskt att se! 

Nu ska jag byta om och möta upp Emelie på stan för lite mat :) 

1 kommentar:

  1. Håller med dig. Det var jättegulligt när alla barnen kom in. Då var plötsligt en mängd gulliga pappor på plan istället för en massa gubbs som bara springer som tokar efter en boll! Det var i alla fall en bra match. Ja du Hanna jag snackade om att gå i bikini igår, det höll tyvärr inte hela dagen. Jag fattar inte att det kan regna så mycket på en gång, jag tror det kom ner en hel sjö. Men idag fint väder, 3 tvättmaskiner hinner torka, lakanen redan ilagda i sängarna, det är bingo denna sommar. Kram

    SvaraRadera