torsdag 19 juli 2012

Kardemummacupcakes med chokladgömma, toppade med vit choklad!

Här kommer ett recept som jag lovade!
 Det blir godingarna med smak av kardemumma, fyllda med choklad och toppade med vitchoklad :) Jag älskar att fylla cupcakes, så roligt med en extra smak men det blir viktigt att se till att alla smaker gifter sig med varandra. 
Receptet på cupcakesen hittar du här. Detta var en mycket bättre kombination, riktigt goda blev dem! Inte lika mastiga som med nougatkrämen jag hade sist. 
Jag toppade dem sedan enkelt med en vit chokladkaka från Lindt som jag smälte i vattenbad. När  chokladen var smält rörde jag i 200 g philadelfiaost. Mycket lätt att göra och sååååååå god! 
Pappa hade förslag på att toppa med hallon och jag är inte den som är den, hallon blev det när det när jag ställde fram dem på fikabordet!
Nu ska jag duscha och sova! Trött tjej.com. Var ute på Smultris 7 imorse och kom därifrån cirka 12 timmar senare utan speciellt många minuter sittandes, om ens några men det är fantastiskt roligt att så många kommer och besöker oss! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar