tisdag 3 juli 2012

Lyckliga hönan

Glassen som skulle testas igår heter Lyckliga Hönan, på internet läste jag att de gjorde egen glass. Min familj var inte speciellt svårövertalad, vi alla älskar att testa nya bakverk och dyligt! Jag ringde till Berga Gård där glassen tillverkas och frågade hur länge de hade öppet och om de hade servering. Nej, ingen servering men bord så man kunde sitta utanför och äta glassen men ville man ha kaffe och dricka fick man åka till en återförsäljare. 

Jaja vi är inte så kräsna och allt var stängt så vi bestämde oss för att åka dit och testa glassen och helt enkelt inte dricka något men sitta på bänkarna utanför. 

När vi kommer fram blir vi lite fundersamma... Är det verkligen rätt?? Stället vi kommit till är en bondgård, bokstavligen massa (lyckliga!) hönor. Det är inte bara här de tillverkar glassen det är även här de föder upp hönor för att använda äggen till glassen. 

 Alla som varit på en bodgård vet hur det luktar... Jag behöver väl inte säga så mycket mer än att när vi sedan skulle äta glassen smakade den bara bajs. Det gick inte att äta den. Tyvärr.

Glassen är säkert god men har du känt doften av stället där de gör den är det omöjligt att inte känna bajssmaken...
 Vi åkte till Lanna Lodge för att äta glassen men tyvärr gick det ändå inte...
Lanna Lodge var dock mycket fint!!
Så kan det gå ibland!

Nej, hörrni nu är det bara några minuter kvar till Morden i Midsomer!! 
Allsången är riktigt bra idag :) Oh vad jag älskar tisdagar!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar