fredag 27 juli 2012

Hos brorsan kock!

Har precis kommit hem från en fantastiskt god middag på Lilla Örebro! 
Lillebror Adam, 19 år, jobbar som kock där och ingen i familjen hade varit där och ätit så vi bestämde oss helt enkelt för att ändra på saken och gå dit! 

Sjukt roligt och konstigt att ens lillebror gör maten när man är på restaurang! Kan inte säga annat än att han är grymt duktig!! :) Stolt syster blir man verkligen! När han var liten stod han alltid och provsmakade med mamma, nej mamma lite mer vitpeppar, kanske lite socker... Vissa har en medfödd talang!
 Mamma och jag fick en vegetarisk variant med varma grönsaker och potatis. 
 Fabian åt köttbullar med mos. 
Pappa toast Dahlberg.
 Triss i pannacotta - vitchoklad, lakrits och hallon. Kan ärligt säga att det var de godaste pannacotta jag någonsin ätit; mycket krämiga, smakrika och inte alls geleaktiga - näst intill perfekta! Vad är egentligen perfekt? Blir något någonsin perfekt?
 Chokladmousse och kokosglass!
Jag hade på mig nya kläder från Sthlm, tröja från Zara och kjol från Mango. Sjal från syster Stinas garderob och skor från en butik i Frankrike. 
Fabbe tycker jag ser så tråkig ut när jag bara ler så den här är till dig min co-worker!
Sista dagen på glassveckan ute på Smultis imorgon! 
Sov så gott mina vänner  

1 kommentar:

  1. Ja det där ser ju onekligen trevligt och gott ut. Och att brorsan lagar maten känns ju lite konstigt än så länge, vem vet det kanske ska bli en kock av Adam. Han är verkligen duktig och som han lekt med kastruller som lite. Vart han än kom gick han ut i köket och "kokade mat" Kul. Ja den nedersta bilden på dig känner vi ju igen, du gick ju mycket tok när du var liten så den är bra. Kram

    SvaraRadera