tisdag 5 juni 2012

Rosengrens skafferi

Ni kanske kan gissa vad vi har för väder här i Örebro genom att se min kläder?! 
Inte är det vädret man önskar sig den femte juni :(
Det fick alltså bli lite varmare kläder.
Jag älskar baksidan på kappan från Odd Molly :) 
Mamma var också inne i stan och pappa jobbar på Stortorget så vi passade på att äta lunch tillsammans. Vi gick till Rosengrens skafferi, en restaurang i samma byggnad som Örebro läns museum. Fantastiskt gott!! Varje dag serverar de vegetarisk buffé för 89 kr. Då får man två ta mat från två olika huvudrätter, massa olika sallader, hembakat bröd, såser och kaffe med kaka efter maten. Himlen för oss veggisar men pappa och Stina verkade inte tycka det var helt fel heller :)  
Nu ska jag vända på mina bröd som gräddas i ugnen, finns det någon godare doft än när hela lägenheten fylls av nybakat?!

1 kommentar:

  1. Så gott allting låter, och nybakat bröd. Vad duktig du är. Ja regnet var borta bara 1 timme ungefär så jag passade på att gå runt i trädgården och njuta och tycka det var väldigt skönt med sol. Sedan började vi med hallonhäcken och trot eller ej det började åter spöregna! Snart tror jag inte man behöver gå ner i ån för att bada - det räcker att gå ut.Igår när vi kom till Urban var hela trädgården i stort sett uppgrävd, en jättestor grävare på plats o.s.v = POOL så småningom, men såg jobbigt ut. Vi ses snart Kram

    SvaraRadera