måndag 4 juni 2012

Linköping

Turen bar till Linköping. En kompis skulle hit så jag passade på att följa med! Alltid kul med nya städer! Har bara varit Linköping i några timmar en gång för många år sedan. 

Vi hann med en tur till universitet, gamla stan och en snabbis i centrum. Det var en riktigt mysig stad måste jag säga! Tyvärr regnade det dock större delen av tiden men det kan ju inte riktigt Linköping stå till svars för utan det får vi nog skylla på Sverige.. 

Bilderna är tagna med min telefon, därav inte den bästa kvalitén.


 Vi hittade en Cloetta butik i gamla stan! 

 Jag träffade Jonathan som jag inte träffat på massor av år. Han pluggar där men kommer från Sandviken och som tur var hade han inte hunnit hem för sommarlov utan åker imorgon, hur perfekt kan det bli?!
Vi fikade på ett café som hette Berget, riktigt mysigt ställe. Ett gammalt hus uppe på en höjd inrett till café så man kunde välja i vilket rum man ville sitta i den hemtrevliga miljön. Tyvärr var dock fikat inte det bästa. Det fanns inte mycket hembakt utan det mesta var bakeoff eller direkt färdigköpt. Jag åt en bakad potatis som var liten och serverades med minimalt med sallad. Synd eftersom huset och miljön var så mysig!
Nu är jag hemma från min spontana tur och snart kommer Amanda så ska vi kolla på den senaste Sherlock Holmes filmen :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar