tisdag 19 juni 2012

Kan jag få bli bagerska utan att behöva gå upp 3 på natten?

Min pimpade vaniljkaka. Allt för att heja fram Sverige till 3 poäng :)


Jag har tyvärr inte varit ett bra fan idag, har inte sett en enda minut av matchen. Har dock fått updates från min fotbollstokiga familj och sett Zlatans underbara mål nu i efterhand ujujuj säger jag bara!

Jag kom nyss in från Smultris, har bakat sen innan 18-tiden, det är såååå kul:) Oh vad jag älskar att baka!! Har köpt två baktidningar som är helt fantastiska, i Hembakat finns det så mycket kul att jag nästan tuppar av... Har gjort två sorter från den, en chokladtårta (gjorde två uppsättningar bottnar på en gång) som jag tänkt fylla en med hallonsmet och en med citron och en kladdig chokladkaka med hallon och valnötter. Från Allers blev det helt gudomliga macarons. Ni får se när allt är klart, nu måste jag sova några timmar ;)

De sista timmarna ute i köket på Smultris fick jag hjälp av min underbara Maja som är hemma i Örebro i några veckor. Eller ja hjälp och hjälp är väl att ta i sällskap är nog mer rätt ord, vi förstör mer för varandra än hjälps åt när vi bakar tillsammans. Maja smeten ser konstig ut, är allt i? Nja hade inte du i..... neeeej det trodde jag du hade... Haha ja ni förstår allt verkar iaf ha gått bra, det vi provsmakade var mycket gott :)

Sov så gott mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar