onsdag 6 juni 2012

Gott glutenfritt bröd

Brödet jag gjorde igår är super lätt att göra och blir verkligen jätte gott!!
Jag använder denna brödmix som man endast tillsätter vatten till. Kan det bli enklare?!
 Sedan smaksätter jag efter vad jag har hemma och gillar. Igår blev det:
Lingonsylt
Keso (riktigt gott att ha i bröd)
Solroskärnor
Linfrön
Lite russin

Att köpa glutenfritt bröd tycker jag är riktigt svårt. Jag har alltid älskat bröd i alla dess former, smörgåsar och bakverk- spelar ingen roll men som gluten är det inte lika roligt. Ofta är bröden långt i från så saftiga som man önskar. Därför är det bättre att baka eget men det är inte så lätt alla gånger det heller ska gudarna veta. Jag har världens bästa mormor som alltid gjort vegetarisk mat till oss och nu hjälper mig med gluten. Hon gör ett bröd som är gott och så har jag nu hittat detta som blir riktigt bra! 

Jag har endast ätit ett köpt glutenfritt bröd som varit gott, vet inte vad det heter men ska ta reda på det och berätta :)

Nu ska jag ut på Smultris där vi har öppet och firar Sveriges nationaldag idag!! Jag ska göra en dessert med lakrits och hallon för att fira. Visar ikväll :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar