lördag 2 februari 2013

Håll i er... Inte en vanlig restaurang direkt!

Ja ni nu har jag varit borta ett tag igen... Men nu är jag på g igen ;) 

Igår kom jag hem efter en trip till London med min kära familj. Eller ja delar av den iaf, syster Stina är i USA som aupair i ett år och bror Adam rester runt med flickvän och kompisar i sydost Asien MEN mamma, pappa, Fabbe och jag tog oss en tur till älskade Lodon 

Första dagen slog vi på stort och åkte till en restaurang som jag fått tips om. Vilken upplevelse! Visade sig vara ett riktigt have to do in London. 

 





  
 Hela stället var i tre våningar plus ett kapell (bilden ovan). Knäppte inga biler från "källaren" men ja ni kan ju gissa att källaren inte såg ut som en vanlig källare... På översta våningen var ett stort rum som de hyrde ut som fest/middagslokal. Tänk att få prata loss där - inte illa ;) 


 Hela stället var helt makalöst cool! Går inte med ord eller bilder att beskriva... Följande bilder är från mellanvåningen.



 Vill ni åka dit heter det BeachBlanketBabylon och ligger i Notting Hill. Det ser ut som att ett glas vatten kostar miljoner men det var samma priser som på en vanlig pub i London. High five för detta tips från Nikita! Under hela resan hittade vi coola ställen, tror aldrig vi har sett så mycket häftiga ställen som nu - research är a och o! Bilder kommer :) 

Nu på morgonen har jag varit och kollat på en studio (liten lägenhet/rum) i gamla stan här i Nice. Riktigt bra var den- vill helst flytta från kackerlackorna och kallvattnet redan idag men vi får se vad min hyresvärd säger... Och tänk att få bo själv! Men frågan är skulle jag känna mig ensam? Har under mina 24 år (snart 25....) endast bott helt själv i cirka ett år. Flyttade hemifrån när jag var 19 år men har bott med kompisar och syster Stina hela tiden... Bara själv i två omgångar varje gång tidsbestämt cirka sex månader. Time will tell - just nu känns det som att det skulle vara sjukt skönt iaf. 

Nu ska jag plugga lite, min kurs från Dalarna är sååååå svår... Fransk litteratur och historia på FRANSKA!!! Sen ska jag på avskedsfest i Cannes. Har aldrig varit där varken gått ut eller gått runt och bara tittat så Chloe och jag ska åka lite tidigare och se staden :) 

1 kommentar:

  1. Ja kära nån så fint. Studion måste ju vara otroligt bra utan kackelackor och med varmvatten. Jag tror inte du kommer att känna dig ensam, du är ju stor nu Hanna så du tycker nog det blir enbart skönt. Ja vi får ju höra hur det var i Cannes så småningom. Det är ju konstigt att när man är i Vence inte någon gång hoppat på bussen till Cannes eftersom bussarna tycks gå rätt ofta. Jag får allt göra det någon gång. Kram från ett kallt men soligt Storvik

    SvaraRadera