tisdag 19 februari 2013

Mer stranghäng och en ny favvo granne

Lördagen här i Nice bjöd på strååååålande sol!!

Vi började dagen med en prommis längs promenaden. På vägen hem smet vi in i en butik motsvarande Myrorna hemma i Sverige men med lite roligare och mer antika saker. Mamma fyndade köpte är nog mer rätt ord en jättefin spegel och ett fat som vi hämtade senare. 
 När vi kom hem gick vi direkt ner till stranden och tog med oss frukost! Mamma jobbade lite från stranden. Jag ringer ju gratis till fasta nummer i Sverige - sjukt bra abonnemang! 
Det var fantastiskt skönt!! En man badade... Kanske lite väl vågat! 
Sen gick vi hem och käkade lunch, bestämde oss för att åka till mamma och pappas studio i Vence för att fixa det sista som Gunilla och mamma inte hunnit. Det tog oss cirka 2 timmar till Vence och 2 timmar hem pga av den jäkla karnevalen. Promenaden var stängd och alla gator här i Nice är enkelriktade... OCH såklart har inte fransmännen dirigerat om trafiken utan låter alla trafikanter som vanligtvis kör längs promenaden (typ ALLA) alla irra omkring själva. INTE en bra idé.
Jaja tillslut kom vi fram till Vence med en hämtad spegel och fatet, jag gick till ett café för att göra ett arbete jag var tvungen att lämna in. När det var klart hjälpte jag mamma i studion - vi målade och städade lite!
 JÄTTE FINT hade Gunilla och mamma gjort!! Vad dom har fixat!!! :) Sen var det bara att sätta sig i bilen och påbörja resan mot Nice - 2 timmar istället för 30 min. När vi kom hem till mig såg vi att jag fått en ny granne! 
Sjukt välkommen sådan!! Ett glassälle med 96 smaker - OMG!!! Och all glass är hemgjord. Ja så nu har jag projekt smaka glass. SÅÅÅÅ gott!! Vi köpte med oss två smaker var och däckade sen i sängen! 

Just nu sitter mamma med färg i håret - de ska fota till boken på torsdag! Imorgon åker hon hem :( BORING! Väldigt kul och mysigt har det varit!! :) Man kan ju inte säga annat att man märker att vi är släkt - vi har liksom ganska liknande intressen! Många bakverk har provats... Kanske tur att hon åker innan vi båda rullar fram ;) Nu ska färgen ut !! Sov så gott :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar