fredag 22 februari 2013

Nyfunnen kärlek

Gillar ni Jamie Oliver? 
Ska jag vara ärlig har jag aldrig haft en riktig åsikt om honom. Kommer i håg honom som nakna kocken för miljoner år sedan men brydde mig inte så mycket om honom då. Mamma hon ääääääälskar iaf honom och efter vår resa till London tror jag både jag, pappa och Fabbe känner samma. 

Första kvällen åkte vi till Notting Hill och åt på BBB som ni vet, kommer ni inte i håg kan ni kika här. På vägen till restaurangen ser vi en sjukt cool butik - två våningar med fönster i hela butiken mot gatan. Vi går över gatan för att komma in men inser snabbt att det är stängt. Anledningen till att det är tänt är att det pågår matlagningskurser - spännande!! Butiken vi hittat är Jamie Olivers relativt nyöppnade butik/restaurang - Recipease. Bestämmer att det första vi ska göra dagen efter är att åka tillbaka.

Sagt och gjort, strax efter öppning är vi där!
Vi blev mållösa.











 Man kunde sitta i restaurangen på övergången och äta eller fika
eller köpa med sig dagens soppa eller rätt (vi köpte soppan och tog upp;))
eller köpa med sig från take away kylarna
eller gå matlagningskurs och sen musa i sig. 
Många sätt att äta på! Allt hemgjort och på naturliga råvaror - fantastiskt.

Helt sjukt ställe. Häftigare koncept får man leta efter. Nu kan jag inte säga annat än I love Jamie Oliver

1 kommentar:

  1. Ja vi får väl se om jag så småningom sällar mig till gruppen. Har man sett det här kanske man ändrar åsikt. Jag tycker han gör så stora saker och att han kladdar o.s.v. Men jag kanske ändrar mig också.- Nu har skidgruppen rest till hemmet. Jag tror dom var nöjda med åkandet. Skall ju arbeta med sin lilla butik idag. Mamma gjorde en höjdartårta igår som hon skulle ha i cafeét idag.Ja nu skall du arbeta idag hoppas det går bra. Ha det bra Hanna Panna. Kram

    SvaraRadera