söndag 17 februari 2013

Fredag - karneval och strandhäng!

Fredagen började som ni vet med att jag klarade ett prov och mamma var på den värsta massagen hon någonsin fått! Alltså great för mig och hemskt för mor.. Vi bestämde oss för att gå ner till stranden och köpa med oss en liten bakelse för att fira mig och pigga upp mamma som var skräckslagen. 
 Blev inte direkt besvikna av konstverket från LAC. Vilka skills dom har!! 
 Fantastisk choklad grejs med karamell grejs och äpple. Mycket grejs alltså! 
Det var riktigt fint väder till en början...
 ... sen vände det och blev sämre! Men vi gav inte upp för det... Tills vi frös ihjäl efter 15 min och huttrade hem. Träffade några jobbarkompisar när vi var på väg hem - de frågade vad vi höll på med? Vi har varit på stranden men nu försvann solen och vi fryser. Är ni galna??? Ja förvisso ni är ju svenskar som vill ha sol. Men varför har ni så mycket grejer med er? No comments från mig... Hahah du ser ut som en uteliggare var nästa kommentar! Hmm tack för den men jag förstår dom, vi bar ju på ett mindre bohag ;) 
 Sen tog vi cyklarna och kollade in stan lite. Velo Blue är grymt bra - under 30 min gratis! 
 Vi provade nya bakverk.... Surprise!!!


 Testade en helt grym milkshake med vanilj och jordgubb! To die for!
 På kvällen såg vi invigningen av KARNELVALEN 2013 I NICE!!! Tydligen Frankrikes motsvarighet till Rio!!! 
 Man tar seden dit man kommer - bara att införskaffa sig masker!



Invigningen - något utöver det vanliga. Fantastiskt fint!
Karnevalen håller på i tre veckor och det mina vänner det är både på gott och ont... Berättar mer imorgon!


Dock blev det sjukt långtråkigt och vi gick efter en timma. Bestämde oss rätt och slätt för att testa någon smarrig dessert för att "värma" oss ;) 
Dessa går dock verkligen inte till världshistorien som något utöver det vanliga snarare tvärtom.... 
Men måste ju testa eller hur?!

Ha en mysigt kväll - vi köpt med oss glass och ska mysa med en film :)

1 kommentar:

  1. Jag har inte svårt att tänka mig att ni såg ut som "luffare" jag vet ju vad ni kan dra med er, bara ni får sola. Undrar om den badade mannen frös lika? Han kanske yogade sig varm.Därefter förstår vi att ni hade det mysigt, vi kan se det. Karm

    SvaraRadera