fredag 15 februari 2013

Date med mamma ♥

 Alla ♥ dag
Visst är det mysigt med alla hjärtans dag!? 
Mamma och jag gick ut och åt dagen till ära :) Gunilla åkte hem igår vid 13 men mamma stannar i några dagar till och mötte upp mig efter skolan. Vi försökte parkera bilen i typ 2 timmar... KATASTROF med parkeringar här i gamla stan om man inte vill betala några miljoner! 
Restaurangen som vi gick till på kvällen ligger här i gamla stan. Jag åt (otippat!?) chevre chaud sallad och fick byta ut skinkan mot potatis! Mycket snällt av dom, har aldrig varit med om det tidigare. 

Mamma åt en helt fantastiskt god pastarätt. Som ni ser var den hyfsat stor - åt 1/3 sen fick vi resten i en liten doggybag ;)  

 Japp vi var mätta så magarna stod åt alla håll men ni kan ju gissa om vi ändå åt dessert?! 
 Tror vi nästan ser det som ett mission in life - att testa desserter.. För hälsan borde vi kanske byta intresse men för smaklökarna är det toppen ;) 
 Nu har mamma precis kommit hem från en massage som jag gav henne igår. Tydligen värsta upplevelsen någonsin på alla sätt... HELT KATASTROFALT!!! Så nu är vi inga fan av groupon längre. 

Jag har haft ett grammatiksprov online som jag KLARADE!!! Känslan är obeskrivlig! Ett steg närmare mot att komma ur den här ubersvåra kursen med livet i behåll (aka csn-bidrag och en examen till sommaren, klarar jag den inte blir jag återbetalningsskyldig och får ingen examen....)

Nu ska vi fånga dagen här i soliga Nice!! 
Kram på er :)

Tillägg 1 mars 2013: Restaurangen hette Ville de Sienne 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar