fredag 11 januari 2013

Tårar av lycka!

Imorse bestämde jag mig för att dra på mig mina träninskläder och ta en promenad. Ni som följt mig ett tag vet att jag älskar att springa! Tyvärr hinner jag inte med det här. Eller det är väl egentligen fel, jag prioriterar inte att motionera. Sammanlagt har jag kanske sprungit fem gånger och efter varje gång säger jag till mig själv att jag ska iaf springa en gång i veckan men sen kommer det massa annat emellan och så går det några veckor.

Imorse åkte iaf motionskläderna på för en kortare morgonpromenad! Såååå skönt! Jag älskar verkligen att upptäcka städer genom att gå eller springa, helst på morgonen när staden vaknar till liv.
Jag gick längs havet!
 Personalen fixar inför dagen på en av restaurangerna. Hoppas de blir sol :)
 Tror ni inte att en galning badar?! Jag gick i långbyxor och en tunnare jacka men den här mannen han kände tydligen för att vakna till liv på riktigt ;)
 På vägen hem gick jag in i staden och tog en gatan som jag aldrig gått på hem. Det var så fantastiskt fint att ögonen tårades. Jag är sååååå glad att jag tog chansen att flyttade hit. Staden är så enormt vacker :) Här är en bild på en kyrka som jag passerade. Just denna behöver väl kanske piffas till lite men byggnader i samma stil finns överallt här - ger en sådan känsla! Jag googlade och vet ni hur många kyrkor/katedraler/kloster det finns i Nice? 236 stycken!

I varje hörn här finns ett boulangerie där färskt bröd kan inhandlas varje dag. Tyvärr vet dom knappt vad gluten är i det här landet... Knappt vegetarian heller för den delen! Blir mycket sallader med pommes om jag säger så när jag är på restaurang.
 Något annat som också finns i varje hörn är apotek. Vi pratade om det på jobbet och tydligen finns det små byar i Frankrike utan någon mataffär men med ett apotek... Knöppgökar!
Nej nu måste jag gör mig i ordning - ska till Italien på marknad i Ventimiglia! Innan ska jag byta lite grejer som handlade på rean. Viiiiiilket kaos det var, ohlalala! Hittade en skjorta, en tröja och ett par skor som jag ska behålla!

Ha en underbar fredag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar