söndag 20 januari 2013

Gårdagskvällen

Tips ska du äta i middag i Nice en lördag - boka bord! 
Jag och Chloe hade inte gjort det och att gå runt mellan olika restauranger i spöregn (det har regnat nonstop sen i fredags kväll) är inte det roligaste om man fortfarande vill se ut som en människa och inte en blöt hund! 
Vi hittade en restaurang som fått olika utmärkelser och bestämde oss för att testa! Ja ni och det blev en väldigt rolig kväll ska jag berätta. 
Det visade sig att restaurangen var väldigt speciell. Menyn var full av bilder på transvestiter och ni ser ju hur inredningen var! Det var dock fantastiskt varmt (tack och lov) och mysigt! 
Servitrisen- en kvinna över 50, närmare 60 tyckte jag var helt galen,  - vaaaa! Är du vegetarian och gluten intolerant? Skrek hon över hela restaurangen sen skämtade hon om det resten av kvällen, hon skulle nog ha passat bättre på ciruks. Extremt roligt - som vi skrattade! 
Halloween, jul ja varför ta ner dekorationer när man kan ha allt uppe hela året?!
 Till förrätt åt vi båda getostsallad. Min utan bröd. Dock förstod dom inte att de kunde göra precis samma men bara utan brödet. Nej nej nej det var för konstigt så jag fick halva Chloes portion på annat "fat".
 Till huvudrätt serverades det ris, tomatsås (extremt god!) och gorgonzolasås till mig och en specialitet från Nice till Chloe. 
 Till dessert- citronpaj och äppelpaj (sjukt god!). Ni kan ju tänka er kvinnans reaktion när hon inser att jag smakar desserterna - ujujuj galen var jag! 
Efter det bar det av till en pub för att möta upp de andra! Tyvärr dog kameran redan efter desserten, strax efter att jag insett att jag stängt av blixten.. Smart tjej - nooot! 

Innan jag kom hem hade vi hunnit avverka fem olika ställen och idag har jag mått som jag förtjänar... Men kul hade vi!

Tillägg 6 mars 2013: Restaurangen heter Chez Mémère.

1 kommentar:

  1. Det är naturligtvis inte kul med regn flera dagar men bättre än -20. vi skall få kallt även denna vecka.Va kul ni tydligen haft trots problem med maten. Lite udda stil på restaurangen men god mat tydligen. Allt är sig likt här har pratat med Stina flera gånger.Det verkar riktigt bra. Hur går det med sjukdomen , jobbet, franskan,och annat,går det bra? Kram

    SvaraRadera