onsdag 9 januari 2013

3 days off!

60 timmar på 6 dagar med franska lektioner de 2 senaste dagarna.
 Igår kväll var min hjärna på off mode... Var så extremt trött att jag omöjligt kunde sova! Det är så konstigt, precis som att kroppen har ett visst läge på trötthet och efter det så blir man för trött för att kunna sova. Istället för att vrida och vända mer började jag läsa sista delen av 50 Shades... (klocka var inte mer än 23)
Oh Gud vilka böcker. När jag läste första boken blev jag helt besatt. Kunde inte göra något annat än att tänka på boken. Jag satte klockan någon timma tidigare innan jobbet för att läsa, läste när jag kom hem sent in på nätterna - ända gången jag släppte boken var när jag duschade och Bozena, min franska lärare, kom. Bozena tyckte jag var hopplöst okoncentrerad.... Tror det tog mig fyra dagar att läsa ut de dryga 500 sidorna på engelska! Det är sättet El James skriver på som är så facinerande. Hela sexhistorien i första boken kan jag tycka var lite väl extrem ibland men hon får en besatt!

Bok nummer två vågade jag inte börja läsa - jag var tvungen att leva mitt liv! Men när jag blev sjuk och fick energi nog att hålla i en bok tog jag mig an den. Sen igår ja då började jag på den tredje men den här ska jag försöka att inte läsa på en gång för sen kommer det ju ingen mer... Anneke, min gamla rumskompis, läste tredje och sista delen medan jag läste första var grymt avundsjuk på mig eftersom jag hade allt framför mig medan "hennes vänner snart var slut". Sant man lever sig in i böckerna på ett sådant sätt att det verkligen känns som ens vänner. Kanske beror lite på ens egen fantasi också ;)

I min värld ser Mr Grey ut som Eric Bana eller Christian Bale eller kanske en mix mellan dem två... 
 Jag vet att jag har missat hela grejen med de grå ögonen och det koppar färgade håret men in min värld ser han ut så här!

Nu är jag ledig i tre hela dagar och passande nog börjar rean här i Nice IDAG! Jag ska alltså inte falla för frestelsen att sätta mitt liv på paus och bara svicha förbi boken utan ta mig en sväng på stan - om inte idag så imorgon!

2 kommentarer:

  1. Hej på dig. Skönt att du är ledig nu några dar. Vi har kastat ut julen idag. Klockan är nu 15.00 och vi ska ta sparkarna och svicha ner till Storvik i mörkret, för mörkret fallar nu.Urban blev sjuk så kalaset är uppskjutet. Det mesta är sig likt här minus 2 grader. Kram

    SvaraRadera
  2. Värst vad alla svischar!! Jag skulle vilja att du svischade med dig kameran och fotade: blå himmel, folk i ett pulserande Nice, havet, etc etc....det skulle lätta upp den grå massan över våra hustak;)) Man tackar på förhand;))

    SvaraRadera