söndag 10 mars 2013

Le Makassar

Brunchen var super god och stället väldigt mysigt!! När vi kom var det proppfullt med folk så vi fick vänta år och dar' kändes det innan vi fick vår mat, egentligen kanske runt 45 min men tro mig har man inte ätit mer än en liten youghurt klockan nio börjar man bli liiiiiite hungrig klockan tre... Men den som väntar på något gott... 
... den väntar aldrig för länge - och gott var det! För att inte tala om mycket!! Ohlala vi satt där i närmare 3 timmar - helt sjukt!

Rätt nummer ett var citronkaka som man skulle ha marmelad på. 
Jag fattade inte riktigt grejen med marmelad på kakan men testade lite! Inte en favvo som jag kommer fortsätta med, håller mig till bröd och marmelad istället. (De fååååå gånger jag faktiskt äter bröd eftersom jag inte ska äta gluten).
Till rätt nummer två fick man tre val - jag valde vegetariskt. Konstigt eller hur?! Noooooot! Det var fantastiskt gott; stekt potatis, ratatouille, vita bönor och grönsallad. 
 Man kunde annars välja köttvarianten som såg ut så här eller en fiskvariant. 
 Det ingick apelsinjuice och kaffe/te/varm choklad. Jag valde te som varm dryck. Ser ni kannan - jag tycker dom är lite roliga - serveras med kopp under och kannan över! 
Rätt nummer tre var ostbricka. 
 Och slutligen rätt nummer fyra som var yoghurt serverat med färska jordgubbar. 
Sen fick man obegränsat med bröd, väldigt gott bröd måste jag säga. Fanns olika sorter - mörkt bröd med frön, mörkt bröd med frukt och två olika vita varianter. Annars serveras det iprincip alltid bara vitt bröd här i France. 

Hela kalaset kostade 20 euro per person och man måste boka bord, fullt varje söndag tydligen. Väldigt prisvärt tycker jag - gott och var man inte proppmätt kan man inte ha ätit upp! Le Makassar låg bara några minuter från mig här i gamla stan! Älskar att bo så centralt :) 
Sen äääääälskar jag när det är buffé men det är en annan femma! En femma som inte inte existerar här i Frankrike eller inte som jag hittat iaf. Får nog ta sig till något hotell för att möjligen hitta det. Ända sen jag kom hem har jag pluggat, 3 timmars rast ja då får man skylla sig själv!! Dom andra är bara några minuter ifrån mig och tar en öl men jag lär mig franska eller ja kämpar för att ta min min examen är nog ett rättare ord!

 Har inte tränat för idag står det träningsledigt på schemat - vilket betyder att jag har klarat vecka 1 av 8!! HIGH FIVE!! Mamma har börjat idag hon också... Trodde hon skulle dö! Precis som jag första gången! 

Nu ska jag göra läxan inför morgondagens lektion sen lite research inför veckans seminarium i litteratur. Usch litteraturkursen den är den svåraste. 

Kram på er! 

1 kommentar:

  1. Så mycket gott ni ätit, kära nån. Så förståndigt av dig att välja franskan framför en eller flera öl. Det ger mer nytta i framtiden. Bra!!!!! Åter en solig dag men -11 grader. J.....t kallt tycker jag. Ska ha PRO cafeét i eftermiddag. Jag skall nu ta och baka en kaka åt Bo och mig, denheter skärtorsdagkaka. Man bakar idag och glaserar i morgon. Spännande. Ha en bra dag Kram

    SvaraRadera