lördag 9 mars 2013

Goooood morgon!

Verkar som att solen har glömt Nice. Halllååååå Nice, Frankrie?! Kommer du ihåg?! Staden finns fortfarande kvar!! Hallåååå soooooolen?!

Så här ser det ut när jag tittar ut genom fönster nu på morgonen. Grått, dött och regnigt men måste säga att jag älskar det ändå - är så mysigt att gå ner i gränderna på väg till Waynes. Sen gillar jag hur knäppt det än låter att jobba tidigt på helgerna. Man träffar alla andra arbetare som fixar inför dagen, ställer ut bord, fixar tavlor, tar emot leveranser - alla förberedelser innan staden vaknar till liv.
 Självklart skönt med sovmorgon också en dag men stämningen bland arbetarna på morgon är väldigt speciell och mysig :)

Nu ska ni få mitt bästa bad hair day tips - köp en donut. Jag som har världens tunnaste och rakaste hår kräver en väldigt liten även fast jag har relativt långt hår.
Det är väldens lättaste grej. Du sätter håret i en tofs, trär på donuten och sprider sedan ut håret längs med den och fäster med hårnålar. Tro mig kan jag göra det - kan alla! Jag har tyvärr NOLL skills i hårfix och annat. Kan inte ens plocka mina ögonbryn själv.... Sad but true story!

På ett kick får du en snygg frisyr! Perfekt när man ska jobba i typ 10 timmar och inte vill ha utsläppt hår så ni kan gissa dagens frisyr för mig!?
Min är 6 cm i diameter och kostade 10 kr på Primark i London. Tror att H&M, Glitter och liknande butiker säljer den i Sverige! För er som har mörkt hår finns svart och brun. 
Vi hade jätte trevlig igår, gick till ett nytt ställe och innan kom Wendy över och gjorde en sjuuuuukt god drink - så god att jag tror pappa ska få servera den på sin 50-års fest. Bilder och recept kommer senare :) 
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Kan jag känna igen texten om gränderna etc på morgonen!???? Höhöhö.....

    SvaraRadera